Search
Close this search box.

«Το ανθολόγιο της Εύας» στη Γκαλερί Γκλόρια, Λευκωσία

1

Έκθεση Ζωγραφικής
«Το ανθολόγιο της Εύας»
Γκαλερί Γκλόρια

Την Παρασκευή στις 6 Νοεμβρίου 2015 στις 7.30 μ.μ. η Γκαλερί Γκλόρια παρουσιάζει την έκθεση ζωγραφικής του Μιχάλη Παπαδόπουλου με τίτλο «Το ανθολόγιο της Εύας».
2

Σχολιάζοντας το έργο του ο καλλιτέχνης αναφέρει: 
«Το ανθολόγιο της Εύας» είναι ο τίτλος που διάλεξα να δώσω στην τελευταία μου δουλειά. Πρόκειται για μια σειρά από πίνακες που είναι εμπνευσμένοι από ερωτικά ποιήματα που επέλεξε για μένα η Εύα. Όλα τα ποιήματα είναι γραμμένα από ερωτευμένους άντρες. Αυτό όμως που τα κάνει πραγματικά ξεχωριστά, είναι ότι αυτή τα αγάπησε. Είναι αυτά τα ποιήματαπου πίστεψε ότι την περιέγραφαν με τον πιο πιστό τρόπο ή τουλάχιστον με τον τρόπο που θα ήθελε να τη δουν.

Αποφάσισα να στηρίξω την δουλειά μου στα ποιήματά της γιατί μόνο έτσι θα μπορούσα να βρεθώστον κόσμο της, να νιώσωαυτό που τη συγκινεί, να καταλάβω αυτό που αγαπάει, αυτό που την εμπνέει. Να την αναγκάσω να ανθίσει και να αποπλανηθεί.

Η Κάρεν Μπλίξεν λέει μέσα από τον Herr Kazote: «Τι άλλο είναι η αποπλάνηση, αν όχι η ικανότητα να υποχρεώσεις με άπειρεςδυσκολίες, με υπομονή και επιμονή, το αντικείμενο που σε απασχολεί να φανερώσει με τη θέληση του το ίδιο του το είναι, τη βαθύτερη ουσία του;»

Η αποπλάνηση όμως δεν είναι μόνο ένα κυνήγι μεταξύ θηράματος και θηρευτή. Είναι το αποτέλεσματης ολοκληρωτικήςαφοσίωσης τουκυνηγού, ένα περίτεχνοαριστούργημα διακοσμημένο με την ίδια την ψυχή του αποπλανητή, είναι ένα παιγνίδι που συνήθως οδηγεί στην αποπλάνησηκαι του ιδίου, και στην αιώνια αφοσίωσή του στο αντικείμενο της λατρείας του.

Για έναν καλλιτέχνη, αυτό το παιγνίδι γίνεται η ευκαιρία να παντρέψει την εύθραυστη ευαισθησία της με τη δική του βία. Τη σοφία της με το δικό του βάρβαρο μάτι,και τα γεμάτα βλέμματά της, με τις πινελιές του.

Η διαδικασία δεν ήταν εύκολη, πολλές φορές η Εύα αρνιόταν πεισματικά να μου διαβάσει ολόκληρο το ποίημα, διάλεγεστίχους, κομμάτια διάσπαρτα. Επέλεγε μονάχα τα αποσπάσματα που της άρεσαν, που τη βόλευαν. «Αυτά με εκφράζουν», έλεγε. Πέρασαν μήνες μέχρι να καταλάβω αυτή την ανάγκη της, την ανάγκη να μπλέκει μόνητον ιστό της, δημιουργώντας ένα δικό της κόσμο. Αποφάσισα να αντιμετωπίσω αυτή τησυμπεριφορά σαν ένα κομμάτι της όλης διαδικασίας. Σταμάτησα να απαιτώ από αυτήν να δεχτεί αυτούσια τα ποιήματα και την άφησα να τα μαγειρέψει όπως αυτή ήθελε. Άλλωστε στόχος μου δεν ήταν να την αλλάξω, ούτε να τη φέρω στο «σωστό» δρόμο, αλλά να την κατανοήσω, να επικοινωνήσω μαζί της και να καταφέρω να γεννήσω αυτό το παιδί μας.

Ομολογώ πως ένιωσα άβολα όταν άφησα το τιμόνι. Βλέπετε εκπαιδεύτηκα να είμαι ο οδηγός, ο Πυγμαλίων, ο άντρας, δε μου ήταν εύκολο να προδώσω αυτόν τον ρόλο.

Πολλές φορές ένιωσα ότι με οδηγούσε σε αδιέξοδα, θύμωνα μαζί της. Δεν καταλάβαινα τις εμμονές της, και όταν τις καταλάβαινα, θύμωνα ακόμα πιο πολύ. Δεν μπορούσα να δεχτώ τις επιλογές της, τους δρόμους που διάλεγε, πίστευα πως δεν ταίριαζαν με την ευφυΐα της, με τα πραγματικά της θέλω. Αισθανόμουν τυφλός όταν δεν έβλεπα τα χρώματα που μου περιέγραφε, όταν δεν έβλεπα τους « μαγεμένουςπύργους» τις «νεράιδες» και το «βασιλόπουλο», το «λευκό άτι».

Πέρασαν μήνες μέχρι να καταλάβω ότι οι γυναίκες είναι πολύ πλούσιαπλάσματα, πολύπλοκα. Εμείς οι άντρες είμαστε λιτάφτιαγμένοι, οι ανάγκες μας είναι οι ανάγκεςενόςλαγωνικού… το κυνήγι, ένα χάδι στο κεφάλι ότι κάναμε καλά τη δουλειά μας, και ένα κόκκαλο σαν ανταμοιβή για τον λαγό που μαζέψαμε.

Από την άλλη, οι γυναίκες είναι διαφορετικές, βλέπουν άλλα χρώματα, άγνωστα στο αντρικό μάτι, νιώθουν αισθήματα που εμείς δεν νιώσαμε, μυρίζουν αρώματα που εμείς δε θα μπορούσαμε ποτέ να αντιληφτούμε. Είναι περίτεχνεςσαν κέντημα. Και υπάρχουνκεντήματα που είναι τόσο περίπλοκαφτιαγμένα, τόσο επιδέξιαδεμένα, που κάνουν τους τάπητες του Βατικανού να μοιάζουν με παιδικάορνιθοσκαλίσματα.

Πηγές μου, τα λόγια των Roberto Juarroz ,René Char,Paul Celan,Octavio Paz,Pablo Neruda , Ανδρέα Εμπειρίκου , Οδυσσέα Ελύτη , Cesare PaveseRonald David Laing , Langston Hughes, Γιάννη Ρίτσου, Τάσου Λειβαδίτη, Paul Éluard, Henry Scott Holland, Vladimir Mayakovsky, Ντίνου Χριστιανόπουλου,Tom Stoppard, Κωνσταντίνου Καβάφη.

Τα υλικά μου, ακρυλικά, λάδια, μολύβια σε καμβά, χαρτί καιξύλο.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσωτις κυρίες, Έλενα Κωνσταντίνου, Χριστίνα Κλεάνθους, Ελένη Ταλιαδώρου, Έλενα Χριστοφόρου,Νίκη Μαλά, Κική Μαυρίδου, Όλγα Λώλα, Ευγενία Σταθακοπούλου, Χριστίνα Ζαχαρία,Νάγια Αντωνίου, Εύα Μαρίνα Κουβοπούλου, Ράνια Ιακώβου και Λέλια Παντελόγλου, για όσα πρόθυμα πρόσφεραν.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στηΜαρία, που στάθηκε οδηγός και καθοδηγητής μου σε αυτό το ταξίδι .

Γκαλερί Γκλόρια, Ζήνωνος Σώζου 3, Λευκωσία 
Διάρκεια έκθεσης μέχρι τις 20 Νοεμβρίου.
Τηλ. 22 762605. 
 
Ώρες Λειτουργίας: Δευτέρα- Παρασκευή 10.30-12.45 π.μ. και 5.00 – 8.00 μ.μ.
Σάββατο, 10.30-12.45 π.μ.

Facebook: https://www.facebook.com/GloriaGalleryNicosia

3

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

Κλάπηκαν 12 δέντρα από τη πρόσφατη δεντροφύτευση του Δήμου Αραδίππου / Έγινε καταγγελία στην Αστυνομία

Ο Δήμαρχος Αραδίππου, κ. Χριστόδουλος Πάρτου, συμμετείχε πρόσφατα στην δενδροφύτευση που έγινε από την Επιτροπή Περιβάλλοντος μαζί με την εθελοντική ομάδα από το προσωπικό της

To κράτος θα δώσει €30 εκατ. στην εταιρεία των Αεροδρομίων Hermes,για τις επιπτώσεις που είχε η εταιρεία από κορωνοίο και πόλεμο στην Ουκρανία… Η Λάρνακα εξακολουθεί να παίρνει μηδέν αντισταθμιστικά μέτρα από το αεροδρόμιο Λάρνακας

To κράτος θα δώσει €30 εκατ. στην εταιρεία των Αεροδρομίων Hermes,για τις επιπτώσεις που είχε η εταιρεία από κορωνοίο και πόλεμο στην Ουκρανία… Η Λάρνακα

error: Content is protected !!