Ο Κοινοτάρχης της Πύλας Σίμος Μυτίδης τονίζει: «Τo κράτος οφείλει να στηρίξει την ιδιαίτερη περιοχή της Πύλας»
Ο Πρόεδρος του Κοινοτικού Συμβουλίου Πύλας, Σίμος Μυτίδης ανοίγει τα χαρτιά του και μιλά για όλα όσα αφορούν την ιδιαίτερη περιοχή της Πύλας. Αποκοπές, ιδιαιτερότητες, αρχαιολογικοί θησαυροί, σχέδια και δικοινοτικές σχέσεις, είναι μερικά από τα θέματα που συζητήσαμε στην ομολογουμένως ενδιαφέρουσα συνέντευξη που ακολουθεί. Ο κ. Μυτίδης ανέλαβε ως Κοινοτάρχης στις 2 Ιαννουαρίου του 2012.
Της Γιώτας Δημητρίου
(Αρχισυντάκτρια Skala Times)
Όταν θέτατε υποψηφιότητα την πρώτη φορά, γνωρίζατε εκ των προτέρων τα προβλήματα και τις ιδιαιτερότητες της κοινότητας; -Τα γνώριζα φυσικά, αλλά όχι στο βαθμό στον οποίο τα βρήκα όταν ανέλαβα από τη θέση αυτή. Βεβαίως να αναφέρω πως πριν εκλεγώ κοινοτάρχης ήμουν για δέκα χρόνια μέσα στο κοινοτικό συμβούλιο και δέκα χρόνια αναπληρωτής Πρόεδρος του Κοινοτικού Συμβουλίου.
Μια ολόκληρη ζωή μέσα στο κοινοτικό συμβούλιο Πύλας…. – Ναι, πραγματικά, διότι αυτή είναι η έκτη θητεία μου μέσα στο κοινοτικό συμβούλιο και πρέπει να ομολογήσω ότι αγαπώ ιδιαίτερα την Πύλα διότι είμαι γέννημα θρέμμα της Πύλας. Από πολύ νεαρός εμπλεκόμουν στα κοινά της Πύλας και πάντα προσπαθούσα για την αναβάθμιση της ποιότητα ζωής των κατοίκων. Ο πληθυσμός της Πύλας πόσος είναι σήμερα; – Αυτή τη στιγμή ο πληθυσμός της Πύλας είναι γύρω στις έξι χιλιάδες κατοίκους. Γύρω στους 600 είναι τουρκοκύπριοι. Οι 1800 περίπου ζουν στον πυρήνα εντός της νεκρής ζώνης και οι υπόλοιποι εκτός της νεκρής ζώνης, μέχρι το παραλιακό μέτωπο.Οι 3500 μονάδες είναι φορολογούμενοι.
Τι ιδιαιτερότητες έχει η Πύλα κύριε Πρόεδρε και πώς τις αντιμετωπίζετε εσείς ως Κοινοτικό Συμβούλιο και πως το Κράτος; – Καταρχάς είμαστε η μοναδική Κοινότητα στην Κύπρο στην οποία υπάρχει η συμβίωση των δύο κοινοτήτων, Ελληνοκύπριων και Τουρκοκύπριων, η οποία προϋπήρχε και πριν το ’74 και συνεχίζει να υπάρχει και σήμερα. Αυτό ίσως να ακούγεται όμορφα και ωραία στα αυτιά κάποιων, αλλά για να πετύχει αυτή η συμβίωση και η αρμονία μεταξύ των δύο κοινοτήτων, δεν είναι εύκολο. Χρειάζεται να κρατάμε κάποιες ισορροπίες, να χειριζόμαστε κάποια θέματα με λεπτότητα. Αντιλαμβάνεστε ότι με μια λάθος κίνηση μπορεί να δημιουργηθεί ακόμη και πολιτικό επεισόδιο, το οποίο θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για τον τόπο ολόκληρο. Τι προβλήματα προκύπτουν από αυτή την συμβίωση των δύο κοινοτήτων; – Υπάρχει ένα θέμα λόγω του ότι οι Τουρκοκύπριοι έχουν δικαίωμα δωρεάν υπηρεσιών, ενώ οι Ελληνοκύπριοι οφείλουν να πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους (σκύβαλα, φορολογίες, ρεύμα, νερό, κτλ)…Το δυσκολότερο για μας είναι όταν αναγκαζόμαστε να αφαιρούμε την παροχή νερού σε κάποιους που πραγματικά δυσκολεύονται να πληρώσουν τς φορολογίες τους και ταυτόχρονα να βλέπουν τους γείτονες τους που μπορεί να είναι τουρκοκύπριοι, να σπαταλούν αλόγιστα το νερό, γιατί δεν το πληρώνουν. Παρόμοια προβλήματα έχουμε και με την ΑΗΚ καθότι οι τουρκοκύπριοι δεν πληρώνουν ούτε ρεύμα.
Γιατί συμβαίνει αυτό; – Αυτή η απόφαση έχει παρθεί πριν από το ’74 όταν δημιουργήθηκαν οι φασαρίες του ‘63-’64. Ήταν μια απόφαση του Μακαρίου Γ’ η οποία προνοούσε σε κοινότητες όπου οι Τουρκοκύπριοι ήταν μειονότητα να μπορούν να απολαμβάνουν δωρεάν υπηρεσίες.
Δεν ήταν παντού μειονότητα με 18% που ήταν οι Τουρκοκύπριοι σε ολόκληρο το νησί; – Όχι, υπήρχαν χωριά τα οποία ήταν ως επί τω πλείστον τουρκοκυπριακά.
Επίσης, οι τουρκύπριοι εκεί που ήταν μειονότητες μετακόμιζαν στα χωριά που ήταν εξ ολοκλήρου τουρκοκυπριακά. Θα ανέμενε κανείς βέβαια ότι μετά τα γεγονότα του ’74 θα άλλαζε αυτή η απόφαση… – Γιατί να άλλαζε; Αντιθέτως! Καταρχάς είναι σε πιο δύσκολη θέση οι εκάστοτε κυβερνώντες λόγω των εγκλωβισμένων μας και δεύτερο και σημαντικό κατά τη γνώμη μου, δεν μπορούμε να λέμε ότι θέλουμε να λύσουμε το κυπριακό και ότι η Κύπρος ανήκει και στους Ελληνοκύπριους και στους Τουρκοκύπριους και από την άλλη να τους αφαιρούμε κάποια πλεονεκτήματα που είχαν από πριν. Φυσικά αυτό θα πρέπει να λυθεί όταν επέλθει η λύση του Κυπριακού. Συμφωνώ ότι τα κίνητρα αυτά είχαν δοθεί για άλλους λόγους το ’63-64 αλλά δυστυχώς εξακολουθούν να υπάρχουν μέχρι σήμερα. Το δικό μας παράπονο ως τοπική αρχή είναι πως στα έξοδα τα οποία καταβάλλουμε ως κοινοτικό συμβούλιο γι αυτή την υπόθεση (για να διατηρούμε τη κοινότητα καθαρή, για τα έργα, για τους δρόμους, τα πεζοδρόμια, τα κλαδέματα, κτλ) δεν έχουν συμβολή οι Τουρκοκύπριοι αλλά ούτε και το κράτος έρχεται να μας καταβάλει αυτό το ποσό το οποίο «χάνουμε» με επιλογή του Κράτους. Δεν ήταν δική μας απόφαση αυτή, είναι πολιτική, γίνεται για όφελος του τόπου μας και θα έπρεπε το κράτος να μας στηρίζει οικονομικά.
SkalaTimes Το SkalaTimes ζήτησε από τους Βουλευτές Λάρνακας Πρόδρομο Αλαμπρίτη (ΔΗΣΥ), Ανδρέα Πασιουρτίδη (ΑΚΕΛ), Σωτήρη Ιωάννου (ΕΛΑΜ), Χρίστο Ορφανίδη (ΔΗΚΟ) και Ανδρέα Αποστόλου (ΕΔΕΚ), να
Από τους Τρούλλους μέχρι τη Δρομολαξιά, από Δημάρχους, Αντιδημάρχους, μέχρι κοινοτάρχες, το SkalaTimes ζήτησε να μας στείλουν τις δικές τους Χριστουγεννιάτικες ευχές μέσω του SkalaTimes!
“Να πλησιάσουμε όσο μπορούμε τον Χριστό. Να γιορτάσουμε Χριστούγεννα με τον Χριστό, όχι Χριστούγεννα χωρίς Χριστό. Πέρα από τα μελομακάρονα, τα πάρτι και τα δείπνα,
O Δεκέμβριος είναι ένας μήνας γεμάτος από γιορτινές εξόδους με κορύφωση βεβαίως την πρωτοχρονιά αλλά και τις πρώτες ημέρες του νέου χρόνου να μας βρίσκουν σε γιορτινό