Search
Close this search box.

Μαρία Ζαχαρία Καραπίττα : Μια ζωή εν κινήσει

Αυτή τη συνέντευξη με την Μαρία Ζαχαρίου Καραπίττα λογαριάζαμε να τη κάνουμε εδώ και καιρό. Τελικά βρεθήκαμε να την κάνουμε εν μέσω πανδημίας και κορωνοϊου. Αλλά, είναι, ίσως, σε δύσκολες και περίεργες εποχές που έχουμε ανάγκη τη τέχνη περισσότερο από ποτέ. Γι αυτό σήμερα κουβεντιάζουμε με μία από τις πιο γνωστές δασκάλες χορού, η οποία αγαπά με πάθος αυτό που κάνει. Η εμπειρία και οι επιτυχίες της στο χώρο δεν έχουν μειώσει ούτε το μεράκι, ούτε το πάθος και την αγάπη της για την τέχνη που εδώ και χρόνια υπηρετεί.
Σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης εμείς αδράξαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με την γνωστή χορογράφο, ανάμεσα σε άλλα και για την παράσταση που ετοιμάζει, “Emotions in Motion”.

Της Γιώτας Δημητρίου

Μαρία η δικιά σου σχέση με το χορό πως, που και πότε ξεκίνησε;
Χαιρετώ εν μέσω πανδημίας, ένα γλυκύτατο, υπερευαίσθητο χαρισματικό άτομο που είσαι εσύ φίλη Γιώτα Δημητρίου. Στέλνω σε όλο τον κόσμο αισιοδοξία και εύχομαι να επιδείξουμε όλοι ψυχραιμία σεβόμενοι όλοι τη σημαντικότητα των στιγμών.
Λοιπόν, να απαντήσω στην ερώτηση σου, ήταν η ευκαιρία να καταλάβω πόσο πολύ με αφορά ο χορός ,όταν η μητέρα μου, πήρε την καλύτερη απόφαση της ζωής της, να με στείλει μπαλέτο, στην ηλικία των τεσσάρων ετών, στο Λύκειο Ελληνίδων Αμμοχώστου. Μετά από δύο χρόνια, ξεκίνησα και μαθήματα ρυθμικής γυμναστικής στη πρώτη ιδιωτική σχολή γυμναστικής που λειτούργησε στη Λάρνακα και μετά όλα πήραν τον δρόμο τους! Με το χορό ασχολήθηκα τον επόμενο χρόνο και ταυτόχρονα τα επόμενα χρόνια τα έκανα όλα μαζί! Και κάπου εκεί ξεκίνησε μια πορεία συνειδητά απαρέγκλιτη!

Αν σου ζητούσε να μου πεις λίγα λόγια για σένα τι θα μου έλεγες;
Ειμαι η Μαρία Ζαχαρίου Καραπίττα, δασκάλα χορού και χορογράφος, ιδιοκτήτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια της σχολής χορού Mambo,η οποία λειτουργεί στη Λάρνακα, την Αραδίππου και το Κίτι.
Κατάγομαι από την Αμμόχωστο και είμαι απόφοιτος πανεπιστημίου του Λονδίνου, κατέχοντας πτυχίο Bachelor of Arts with Honours στο χορό. Επίσης έχω φοιτήσει στο Wednesbury Dance Center στην Αγγλία όπου δίνοντας εξετάσεις, έχω αποκτήσει πιστοποιημένα διπλώματα σε πολλές κατηγορίες χορού.
Είμαι πλήρες μέλος (fellow member),στον μεγαλύτερο παγκόσμιο οργανισμό χορού, IDTA(International Dance Teacher’s Association) και από το 1996 έχω διατελέσει στην παγκύπρια τοπική επιτροπή, προέδρος(2002-2004),αντιπρόεδρος(2004-2006),γραμματέας και ταυτόχρονα ταμίας(2006-2010).
Είμαι πρόεδρος και ιδρυτικό μέλος στον ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΧΟ (Παγκύπριος Σύνδεσμος Καθηγητών Χορού) και ιδρυτικό μέλος στην Ομοσπονδία Κοινωνικού και Αθλητικού Χορού(Κ.Ο.Κ.Α.Χ),η οποία υπάγεται στον Κυπριακό Οργανισμό Αθλητισμού(Κ.Ο.Α).
Έχω διδάξει χορό σε πανεπιστήμια, σε παγκόσμια συνέδρια και διαλέξεις στο εξωτερικό. Έχω συνεργαστεί με όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς χορογραφώντας και χορεύοντας για μεγάλο χρονικό διάστημα διάφορες τηλεοπτικές παραγωγές. Χορογραφώ επίσης, επαγγελματικά θεατρικά σχήματα και παραστάσεις παγκύπρια και ανεβάζω κάθε δύο χρόνια από το 2000,μεγάλες πολυδάπανες παραγωγές, συνεργαζόμενη με καταξιωμένους επαγγελματίες από τον καλλιτεχνικό χώρο.
Και οφείλω να αναφέρω την τελευταία παραγωγή “Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου” με την Αννίτα Σαντοριναίου (θεατρική περίοδος Απρίλιος 2018-Οκτώβριος 2019 )και να πω για την ευλογημένη συνεύρεση, ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στους φωτεινούς θεατράνθρωπους Γιώργο Μουαΐμη και Αννίτα Σαντοριναίου. Και εκ μέρους όλων των συμβαλλομένων και συνεργαζόμενων στην παραγωγή αυτή, να τους στείλω δημόσια το εξής μήνυμα: Κύριε Γιώργο και κυρία Αννίτα, θα σας είμαστε πάντοτε ευγνώμονες που διαμορφώσατε, διδάξατε, εκλεπτύνατε και εμπλουτίσατε τις αισθήσεις μας, τον κόσμο μας, τα όνειρα μας, την παιδεία μας και τον πολιτισμό μας!

Πώς ήταν η τέχνη του χορού όταν πρωτοξεκινούσες με τη σχολή MAMBO στη Λάρνακα σε σχέση με το σήμερα;
Όταν ξεκινούσα αυτή την επαγγελματική κατεύθυνση, υπήρχε αρνητική προκατάληψη για τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα, γιατί ο κόσμος δυσκολευόταν να αποδεχθεί το χορό ως επάγγελμα! Η έλλειψη εμπειρίας της χώρας και της άμεσης επαφής με τις τέχνες, δυσχέραινε και περιόριζε την αντίληψη των ανθρώπων για τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα.
Ως τελειόφοιτη μαθήτρια έχοντας κλασική κατεύθυνση στο σχολείο και στόχευση σε επαγγέλματα όπως σπουδές ψυχολογίας, νομικής, δασκάλας, είχα εξασφαλίσει θέση στο Πανεπιστήμιο με τη διαδικασία των Προεισαγωγικών εξετάσεων, θέση την οποία άφησα από επιλογή. Φεύγω και προσγειώνομαι απότομα στην Αγγλία η οποία διακρινόταν για το ψηλό επίπεδο και την τεχνική στον χορό. Εκεί συνειδητοποίησα ότι υπήρχε χάος στην προσέγγιση, στην αντίληψη, στην τεχνική, στην αντιμετώπιση σε όλα
Και από τότε υποσχέθηκα στον εαυτό μου ότι, ο τρόπος που θα δουλεύω και θα απαιτώ από εμένα η καλή δική μου δουλειά, να μπορεί να σταθεί όχι μόνο εγχώρια. Να αναλαμβάνω τα παιδιά και να τα εκπαιδεύω με ειλικρίνεια, με ένα τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν όσα διακρίνονται, να διεκδικούν μια θέση στο παγκόσμιο στερέωμα.
Έτσι ολοκλήρωσα τις σπουδές μου και επέστρεψα ξεκινώντας τη σχολή χορού “Mambo”.Τα πρώτα χρόνια ήταν πολύ ευεργετικά γιατί μας έμαθαν πολλά, με τις πρώτες προσπάθειες και τα πρώτα ανοίγματα να περνούν συνήθως απαρατήρητα! Σιγά σιγά ξεκίνησε η απελευθέρωση προς την Ευρώπη, αναζητώντας ο κόσμος νέα επικοινωνία και διευρύνοντας τους ορίζοντες τους.

Τα τελευταία χρόνια μας έχεις συνηθίσει με πολύ δυνατές παραστάσεις που κερδίζουν ακόμη και όσους δεν είναι λάτρεις της τέχνης του χορού. Αλήθεια, το κοινό της Λάρνακας μπορεί να «εκπαιδευτεί» γύρω απ’ τη τέχνη του χορού μέσα από καλές χορευτικές παραστάσεις;
Και δεν θα μπορούσα να μην επεκταθώ στην κορυφαία παράσταση “ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ” με την Αννίτα Σαντοριναίου.Με τις είκοσι sold out παγκύπριες παραστάσεις,τις σοβαρές προτάσεις που δεχτήκαμε να φύγει η παράσταση στο εξωτερικό και το εξαιρετικό κοινό που μας τίμησε αγκαλιάζοντας μας μοναδικά, αληθινά και ζεστά.
Μια συνεργασία και μια συνεύρεση ορόσημο, που στήθηκε με αφορμή τα 25 χρόνια παρουσίας της σχολής, με καλλιτέχνες που υπηρετούν την δημιουργική ανθρωπιά και ανθρώπους που ενισχύουν το φως μας.
Οι απόλυτοι Δημιουργοί με τα βαθιά κίνητρα, το συνειδητό πάθος και τις υψηλές αξίες στη ζωή!Με προθέσεις που αποπνέουν μόνο αλήθεια.
Ευτυχία…Αννίτα Σαντοριναίου,Γιώργος Μουαΐμης,Χριστιάνα Αρτεμίου.
Υπέροχοι άνθρωποι που μαζί με αυτούς στήθηκε και συμπληρώθηκε η υπόλοιπη δημιουργική ομάδα,με τους Χριστιάνα Λάρκου,Στέφανο Αθηαινίτη,Σάββα Χρυσάνθου,Φίλιππο Κτενά,Καρολίνα Σπύρου.Ομάδα με σοβαρή εργατικότητα,πνευματικότητα,ενότητα και ΗΘΟΣ!
Και εδώ θέλω να αναφέρω και τους επαγγελματίες μουσικούς, χορευτές, παιδιά, ερασιτέχνες ηθοποιούς και όλους όσους στάθηκαν ΑΞΙΑ δίπλα στην παραγωγή.
Όπως και να τη βιώνεις την “ΕΥΤΥΧΙΑ” σε τρέφει και σε ανατρέφει…Έμμετρος λόγος που ακροβατεί σε μια ζωή μέτρου και άμετρου, απεικονίζοντας τις καθηλωτικές συναντήσεις και τους μεγάλους αποχαιρετισμούς της ζωής…
Γνωρίζω ότι πάντα σε στιγμές στη ζωή μου, θα αποζητώ μια αντάμωση με την ΚΥΡΑ…
“…για της καρδιάς μου τα χαμένα ιδανικά”.
Γιατί την ΕΥΤΥΧΙΑ την αγαπήσαμε όλοι, τη σεβαστήκαμε, τη βιώσαμε, τη νοιώσαμε.
Ευχαριστώ δημόσια την πολύ καλή μου φίλη Χριστιάνα Αρτεμίου που ήταν η ψυχή αυτής της δημιουργίας και η αθόρυβη δύναμη πίσω από την παραγωγή! Το εξαιρετικό πρωτότυπο θεατρικό κείμενο που μου παρέδωσε με τόση εμπιστοσύνη και αγάπη.
Ο θεατής τώρα Γιώτα μου, είναι ο δέκτης που θα αποφασίσει ανάλογα με το προσωπικό, πολιτιστικό και κοινωνικοπνευματικό του υπόβαθρο αν θα αποδεκτεί ή θα ταυτιστεί με το θέαμα! Το κοινό παιδεύεται και εκπαιδεύεται και έχει το δικαίωμα να δέχεται, να απορρίπτει, να κρίνει, να αγκαλιάζει και να αναγνωρίζει! Ο θεατής,ο οποίος πληρώνει για να δει πολιτισμό και στερείται συνειδητά ένα χρηματικό αξιοσέβαστο ποσόν, δικαιούται να δει ένα θέαμα που θα τον σέβεται και θα του γαληνέψει τη ψυχή.

Πόσο σημαντικό είναι να συνεχίζει το ταξίδι γνώσης ένας δάσκαλος χορού/χορογράφος; Εσύ παρακολουθείς διαλέξεις / σεμινάρια/παραστάσεις στο εξωτερικό;
Πολύ όμορφα το θέτεις…το ταξίδι της γνώσης.
Η καθημερινότητα είναι μια ζωντανή πολυμάθεια. Θεωρώ ότι η επέκταση της γνώσης σε όλους τους τομείς είναι απαραίτητη δύναμη. Η ζωή τρέχει, εξελίσσεται και οι προτεραιότητες αλλάζουν συνεχώς. Με τα χρόνια να περνούν, οι γνώσεις γίνονται ανεπαρκείς και οι βάσεις φθείρονται. Σε θωρακίζει όμως η εμπειρία.
Ειδικά στις τέχνες,  οι γνώσεις δεν μπορεί να είναι τόσο σταθερά οριοθετημένες και επαρκείς, από τον πρώτο βασικό κύκλο σπουδών. Η κάθε συμπληρωματική επιμόρφωση οδηγεί στην επέκταση της γνώσης. Όπως εξίσου σημαντικά είναι και η θέληση και η δίψα για μάθηση, η δεκτικότητα και η ανοιχτοσύνη προς την ωφέλιμη πληροφορία, τον άλλο τρόπο, τη νέα τεχνική. Και η ωφέλιμη γνώση συγκεντρώνεται πάντα αργά και με κόπο.
Η εξελικτική διαδικασία του κάθε ανθρώπου δεν τερματίζει πότε, εξαρτάται μόνο από το ίδιο το άτομο, τα όρια που θέτει, το βάθος που θέλει να εξελίξει τον εαυτό του και την τέχνη του, την εσωτερικότητα του. Όλα αυτά θα αποτελέσουν τον δικό του προσωπικό πήχη.
Σε προσωπικό τώρα επίπεδο, έχω μια ενεργητική και μάχιμη στάση ζωής, η οποία είναι συγχρόνως πολύ ευεργετική.

Συνεργάζεσαι με χορογράφους του εξωτερικού;
Είναι τιμητικό να συνεργάζομαι αποκλειστικά στην Κύπρο, με δύο καταξιωμένους χορογράφους όπως τη SADIE FLOWER και τον DARRIEN WRIGHT,μια συνεργασία που μετρά δέκα ολόκληρα χρόνια. Νικητές και οι δύο ενός μεγάλου τηλεοπτικού χορευτικού διαγωνισμού στην τηλεόραση του BBC,χορογράφοι και χορευτές των Zac Efron,Katie Perry και πολλών ονομάτων της παγκόσμιας βιομηχανίας του θεάματος,χορογράφοι σε σπουδαία και σημαντικά θεάματα. Όλοι αυτοί οι χαρισματικοί άνθρωποι, έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Σκύβουν πάνω από την ευθύνη που αναλαμβάνουν με πλήρη επαγγελματισμό, ευθύνη, σοβαρότητα, επιμονή, πάθος και πολλή δουλειά. Απολαμβάνουν το ταξίδι της δημιουργίας, σαν να είναι πρωτόγνωρη εμπειρία παρόλη την τριβή με το αντικείμενο τους, με όλες τις δυσκολίες που πιθανόν θα παρουσιαστούν, έχοντας εμπιστοσύνη στον εαυτό τους. Και δίνοντας μας, το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Μίλησε μας λίγο για την παράσταση Emotions in Motion που θα κάνει πρεμιέρα στις 19 Μαρτίου
Γιώτα μου θα σου απαντήσω με το δελτίο τύπου, που αποτελεί μια περιληπτική ανάλυση της σκέψης πίσω από τη δημιουργία και το θέαμα «Emotions in Motion»…Τα συναισθήματα εν κινήσει…Η ψυχή και το σώμα ως εφαλτήριο αυτογνωσίας.
Η παράσταση προβάλλει ακριβά στοιχεία ευαισθησίας όπως την πατρική γη, τις μνήμες, τα παιδικά χρόνια, εκεί που ριζώνει ο ανθρωπος, εκεί που διαμορφώνεται.
Η παράσταση αναφέρεται στην αλήθεια του κάθε ενός.
Πραγματεύεται εκείνα τα αφανή συστατικά,που συνδέονται τόσο πολύ με την επιφάνεια. Καταπιάνεται με την αθέατη πλευρά του ανθρώπου, τον εσωτερικό μας εαυτό,τις βάσεις μας.
Τα πρωταρχικά στοιχεία γείωσης και απογείωσης της ανθρώπινης ύπαρξης είναι οι ρίζες. Αντιπροσωπεύουν τη δημιουργία του ανθρώπου και πόσο καλά και βαθια έχει ριζώσει.
Η ύπαρξη που είναι γειωμένη και ριζωμένη βαθιά, είναι υγιής, πλούσια, με δυνατότητες, έχει σοφία, προχωρά, ελίσσεται και εξελίσσεται. Έτσι μπορεί να φύγει, να ταξιδέψει, για τα πιο μακρινά, τα πιο μεγάλα, τα πιο δύσκολα και τα πιο σημαντικά.
Δεν είναι το φαίνεσαι τελικά, είναι τα αφανή συστατικά, τα πιο ουσιαστικά, που συντελούν και στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του ανθρώπου.
Η παράσταση αναφέρεται επίσης, στο δίχτυ της ψυχολογικής αιχμαλωσίας, την υποδούλωση στα μεγάλα πρέπει, τις υψηλές προσδοκίες, στα στερεότυπα της κοινωνίας, αλλά και την ευθύνη απέναντι στον εαυτό μας, να παραμείνουμε μέσα σε όλα αυτά, μάχιμοι και ευτυχισμένοι.
Κάτω από το χώμα που είναι η βάση, βρίσκονται όλα εκείνα που μας έχουν ορίσει και καθορίσει, αλλά και εκείνα που δεν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε εκείνα που μάθαμε να κρύβουμε ακόμα και από τον ίδιο μας τον εαυτό. Οι μνήμες τις οποίες δεν ανασύρουμε για να μην πληγωθούμε, ο φόβος να σκαλίσουμε, ο εγκλωβισμός μας στην πόση αλήθεια μπορούμε να αντέξουμε, τα κρυμμένα συναισθήματα που μας δυσκολεύουν.
Στην παράσταση μας, αναλύουμε τον εσωτερικό μας κόσμο, γιατί έχουμε συνειδητοποιήσει τη σημαντικότητα της κατανόησης και αξιοποίησης των συναισθημάτων και όχι της καταπίεσης. Η έκφαση είναι λύτρωση.
Εκφράζουμε τα συναισθήματα μας γιατί όταν συσσωρεύονται, ουρλιάζουν και αποκτούν έλεγχο πάνω μας.Και τελικά υποβόσκουν τις αντιδράσεις μας.
Άρα η πηγή της κίνησης είναι η ψυχή.

Τι κερδίζει κανείς με την ενασχόληση του με το χορό;
Πιστεύω στην ομάδα,και στη δυναμική που αναπτύσσεται,αντικαθιστώντας το εγώ με το εμείς. Η ομάδα είναι η δύναμη που μπορεί. Ο κοινός νους. Πιστεύω στη χαρά της επαφής, στο κοινό όραμα, στην ομαδικότητα, στην ανεκτικότητα, στην αποδοχή της διαφορετικότητας και στην αλληλοσυμπλήρωση. Στην ομάδα ο κάθε άνθρωπος έχει ταυτότητα, αποκτά ρόλο, είναι μοναδικός Έχει προσωπική υπόσταση, αξίζει, ανήκει.
Και όταν η ομάδα ελέγχεται από γειωμένους, ικανούς, δίκαιους και σοβαρά σκεπτόμενους ανθρώπους με ΗΘΟΣ, είναι ένα προστατευόμενο, άκρως ωφέλιμο περιβάλλον αλληλεπίδρασης και διαμόρφωσης.
Η ενασχόληση με το χορό δίνει πρωτογενή και δευτερογενή οφέλη τα οποία διαχωρίζονται σε προσωπικά, σωματικά, κοινωνικά και επιστημονικά. Και για να τα αναλύσουμε σωστά χρειάζεται να ανατρέξουμε σε τόμους βιβλιογραφίας.
Όλες οι μορφές τέχνης συμπεριλαμβανομένου και του χορού, εξυψώνουν την πνευματικότητα μας. Οφελούν και καλλιεργούν με μοναδικό τρόπο τη ψυχή…
Και τα ταξίδια της ψυχής δεν τερματίζουν ποτέ.
Γίνονται κίνηση…χαμόγελα…μνήμες…στιγμές…εμπειρίες…βιώματα…ζωή.


Ποια η σχέση σου με τα παιδιά της σχολής Mambo;
Η +κινητική(συγκινητική)μας σχέση.
Η σχέση υφαίνεται…στηρίζεται…θεμελιώνεται.
Γιώτα μου ένα πολύ όμορφο ρητό λέει «Αν θέλεις να πας γρήγορα πήγαινε μόνος σου, αν θέλεις όμως να πας μακριά πήγαινε με παρέα».
Και η δική μου παρέα είναι οι χορευτές μου, όλοι οι πολύτιμοι μαθητές μου.
Θα πω ότι όλα αυτά τα παιδιά τα επέλεξα ανάμεσα σε πολλούς, τα κράτησα κοντά μου από επιλογή και θέλω να ξέρουν ότι τους οφείλω πολλές από τις ωραιότερες στιγμές της ζωής μου, ακόμα και της πολύ προσωπικής. Και είμαι πολύ περήφανη για τις επιδόσεις τους και τις επιτυχίες τους, είτε αυτές είναι καλλιτεχνικές είτε αυτές είναι ακαδημαϊκές, τις οποίες οφείλουν στο χαρακτήρα, στο ταλέντο, στις επιλογές τους και στη δίκη τους προσπάθεια.
Οι συμπεριφορές τους με τιμούν ανθρώπινα και επαγγελματικά και μόνο αγάπη εκπέμπουν. Τους οφείλω δημόσια ένα μεγάλο ευχαριστώ, που σεβόμενοι πάντοτε τις επιλογές μου, με στηρίζουν και με αγαπούν από όπου και να βρίσκονται. Είμαστε μια παρέα στο ταξίδι ζωής. On stage…και off stage!

Ακούω συχνά ότι είσαι πολύ αυστηρή δασκάλα, είσαι;
Τα παιδιά γνωρίζουν τα όρια τους. Και εμείς τα δικά τους. Η πειθαρχία διδάσκεται μέσα από τη δραστηριότητα του χορού, χτίζεται μέσα από θετικές συμπεριφορές και οριοθετείται με την ειλικρίνεια και την αμφίδρομη επικοινωνία. Με γνώμονα πάντα οι κανόνες που θέτουμε, να διασφαλίζουν τη σωματική αλλά και τη ψυχική υγεία και ασφάλεια των παιδιών.
Όλα βασίζονται στην ισορροπία, στην ελευθερία και την ειλικρίνεια.
Διαπραγματευόμαστε με τα παιδιά, με σεβασμό και μέσα από αληθινή ζέστη σχέση αγάπης και εμπιστοσύνης.
Απαραίτητα συστατικά για να δημιουργηθούν και να καλλιεργηθούν ισορροπημένες σχέσεις και ακέραιες προσωπικότητες με αξίες, είναι η τρυφερότητα, η ευγένεια, η ενθάρρυνση, ο θετικός λόγος, ο αυθορμητισμός και η ασφάλεια.
Θα εστιάσω στη σημαντικότητα της σοβαρής προσπάθειας και εκεί νομίζω είμαι αυστηρή, η οποία αποτελεί σοβαρό μέσο ανάπτυξης και δίνει ευκαιρία στον άνθρωπο να αναδείξει και να αναπτύξει τις δυνατότητες του και να μην τις εγκλωβίσει.
Και πάντα θεωρώ ότι η πιο ισχυρή μορφή διδασκαλίας είναι το να είσαι το παράδειγμα.

Τέλος τι σημαίνει για σένα χορός;
Το μεγάλο κεφάλαιο της ζωής μου, το ελεύθερο κομμάτι του εαυτού μου, εκεί που επιλέγω να εκφράζομαι, εκεί που αναπνέω, εκεί που πορεύομαι δημιουργικά εκεί που ΥΠΑΡΧΩ!

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

Κλάπηκαν 12 δέντρα από τη πρόσφατη δεντροφύτευση του Δήμου Αραδίππου / Έγινε καταγγελία στην Αστυνομία

Ο Δήμαρχος Αραδίππου, κ. Χριστόδουλος Πάρτου, συμμετείχε πρόσφατα στην δενδροφύτευση που έγινε από την Επιτροπή Περιβάλλοντος μαζί με την εθελοντική ομάδα από το προσωπικό της

To κράτος θα δώσει €30 εκατ. στην εταιρεία των Αεροδρομίων Hermes,για τις επιπτώσεις που είχε η εταιρεία από κορωνοίο και πόλεμο στην Ουκρανία… Η Λάρνακα εξακολουθεί να παίρνει μηδέν αντισταθμιστικά μέτρα από το αεροδρόμιο Λάρνακας

To κράτος θα δώσει €30 εκατ. στην εταιρεία των Αεροδρομίων Hermes,για τις επιπτώσεις που είχε η εταιρεία από κορωνοίο και πόλεμο στην Ουκρανία… Η Λάρνακα

error: Content is protected !!