O Κυριάκος Κώστα είναι ένα νέο παιδί, μουσικός, απόφοιτος του Royal Holloway University of London, συνδημότης μας, ο οποίος πρόσφατα έγραψε τη μουσική για το τραγούδι «Παιδί στο Προσφυγόσημο».
To SkalaTimes κουβέντιασε με αυτό τον νεαρό δημιουργό που όπως φαίνεται πρέπει να συγκρατήσουμε το όνομα του γιατί θα μας απασχολήσει όμορφα με το ταλέντο του στο μέλλον.
SkalaTimes
Κυριάκο που έχεις σπουδάσει και τι;
Είμαι απόφοιτος του Royal Holloway University of London, όπου σπούδασα μουσική με ειδίκευση στη σύνθεση.
Η μουσική πώς και με ποιο τρόπο μπήκε στη ζωή σου;
Δεν θυμάμαι περίοδο της ζωής μου χωρίς μουσική! Γεννήθηκα με αυτήν. Από τις κύριες προτεραιότητες των γονιών μου ήταν γενικότερα η ενασχόληση ή έστω η επαφή με την τέχνη. Έτσι κι εγώ θυμάμαι τον εαυτό μου να μεγαλώνει με μουσικά ακούσματα από όλο τον κόσμο. Μετά ξεκίνησε η πιο ενεργή ενασχόληση με μουσικά όργανα, όπως πιάνο, κιθάρα και τρομπόνι!
Η πιο καθοριστική περίοδος όμως υπήρξε η Α’ λυκείου, όπου μου ανέθεσαν να συνθέσω την μουσική της θεατρικής παράστασης του σχολείου, «Δείπνο Ηλιθίων» του Francis Veber. Από εκεί και πέρα, όλα βρήκαν τον δρόμο τους, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπήρξαν καθόλου εμπόδια…
Από τα φοιτητικά σου χρόνια τι είναι αυτό που κράτησες ως το μεγαλύτερο «μάθημα» όσον αφορά στη μουσική;
«Do what you love the most».
Πότε επέστρεψες πίσω στη Κύπρο;
Δεν επέστρεψα κάπου μόνιμα. Ακόμη εκκρεμούν οι μετέπειτα σπουδές μου στο Λονδίνο, αλλά επιστρέφω σταθερά στην Κύπρο για διακοπές.
Είχες σκεφτεί να μείνεις Αγγλία;
Το έχω σκεφτεί και είναι μια από τις επιθυμίες μου. Πάντα αναλόγως με το πως θα εξελιχθούν τα πράγματα μετά την πανδημία.
Πόσο δύσκολο είναι να πετύχει κανείς σε αυτό το τομέα, της μουσικής, όταν επιλέξει να μείνει Κύπρο;
Προφανώς και είναι δύσκολο, καθώς υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός και αρκετά μειωμένες ευκαιρίες. Βέβαια, υπάρχουν φοβεροί καλλιτέχνες στην Κύπρο, και η τριβή μαζί τους μπορεί να φέρει πολλά όμορφα αποτελέσματα, έστω και σε αντίξοες συνθήκες.
Μπορεί κάποιος μουσικός να ζει στη Κύπρο αλλά να βγει και εκτός μέσω της τεχνολογίας; (Διαδίκτυο)
Υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Βέβαια, τίποτα δεν είναι δεδομένο. Οι συνθήκες δεν είναι καθόλου ειδυλλιακές.Το σημαντικό όμως στο οποίο πρέπει να επικεντρωθεί ένας νέος επαγγελματίας είναι να έχει πάθος και εργατικότητα γι’ αυτό που κάνει.
Η σύνθεση σου «παιδί στο προσφυγόσημο» πώς προέκυψε και ποια σχόλια έχεις πάρει μέχρι στιγμής;
Γνωρίζω χρόνια την εκπαιδευτικό-ποιήτρια Αγγέλα Καϊμακλιώτη και πάντα με εντυπωσίαζε η αποκαλυπτική της ποίηση. Με αυτό τον τρόπο έπεσε στα χέρια μου εμμέσως η ποιητική της συλλογή «Εκ του Σύνεγγυς». Με το που διάβασα το «Παιδί στο Προσφυγόσημο» και σαγηνεύτηκα τόσο πολύ με την ιδιαιτερότητα του θέματος, που η μελοποίηση του ήρθε αβίαστα.
Τα σχόλια μέχρι στιγμής είναι πολύ ενθαρρυντικά και χαροποιούν ιδιαίτερα όλη την ομάδα που δούλεψε γι’ αυτό το κομμάτι.
Για σένα τι σημαίνει καλή μουσική;
Καλή μουσική, παντός είδους, είναι αυτή που θα καταφέρει να επικοινωνήσει με τον αποδέκτη της, σε σημείο που θα νιώσει ο ίδιος ότι αυτό που ακούει είναι λες και γράφτηκε γι’ αυτόν αποκλειστικά!
Όταν είσαι μόνος στο σπίτι τι μουσική ακούς συνήθως;
Τα πάντα! Σχεδόν κάθε είδος ανάλογα με τον καλλιτέχνη που με εκφράζει! Από Αλεξίου, Νταλάρα, Linkin Park μέχρι… Planet of Zeus και ο, τι πιο metal υπάρχει! Έχω ιδιαίτερη αγάπη στη metal μουσική.
Έχουμε καλούς μουσικούς στη Κύπρο σήμερα; Ξεχωρίζεις κάποιους;
Εξαιρετικούς. Ένα καλό παράδειγμα χαρτογράφησης καλών Κυπρίων μουσικών μπορεί να βρεθεί στο videoclip μας.
Με λίγα λόγια, οι Παντελής Κωνσταντίνου στο κοντραμπάσο, ο Παναγιώτης Λοΐζου στο λαούτο και ούτι, ο Αντρέας Παύλου στις κιθάρες και ο Αντρέας Ζήνωνος στο βιολί είναι ένα δείγμα έμπειρων μουσικών, δοκιμασμένων σε πολλά είδη. Οι συμμετοχές τους καθορίζονται από το πάθος και την ευαισθησία που δίνουν ως οργανοπαίχτες. Επίσης, η Μαρία Βουλτσοπούλου είναι μια νέα, υποσχόμενη ερμηνεύτρια με απαράμιλλο πάθος και μεταδοτικότητα στις ερμηνείες της.
Ένας κύπριος καλλιτέχνης που ξεχωρίζω ιδιαίτερα, και είναι τιμή μου που συνεργάζεται μαζί μου, είναι ο Κωνσταντίνος Λεμέσιος (Lemesios). Όντας ο παραγωγός του κομματιού μας, έμαθα πολλά κοντά του. Πρόκειται για έναν τραγουδιστή, τραγουδοποιό και παραγωγό αυτοδημιούργητο, με αστείρευτο πάθος και ενέργεια για τη δουλειά του. Η αισθητική, ο επαγγελματισμός και η ιδιαίτερη διαπροσωπική προσέγγισή του τόσο στις προσωπικές του δουλειές, όσο και σε άλλες παραγωγές είναι εντυπωσιακή. Διατηρεί στούντιο στα Λιβάδια και τον συστήνω ανεπιφύλακτα, καθώς η εμπειρία του και η καθοδήγησή του μπορεί να φανεί ο πλέον χρησιμότερος αρωγός για έναν νέο καλλιτέχνη στις μέρες μας.
Σε γενικές γραμμές, η Κύπρος έχει εξαιρετικό υλικό από άποψη ταλέντων. Αρκεί απλά να υπάρχει η διάθεση από την κοινωνία να τα αναγνωρίσει και να τα υποστηρίξει!
Ποια είναι τα μελλοντικά σου μουσικά σχέδια;
Θεού θέλοντος και Κορωνοϊού επιτρέποντος, προς το παρόν θα συνεχίσω τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στο Λονδίνο.
Τι ονειρεύεσαι επαγγελματικά;
Μακροπρόθεσμα, ένα πολιτιστικό κέντρο όπου πολλοί φίλοι καλλιτέχνες θα μαζευόμαστε για να δημιουργούμε!
Βραχυπρόθεσμα… Stay tuned!
Προσωπικά τι ονειρεύεσαι;
Να μην χαθεί το πάθος από τη ζωή, για τη ζωή!
Αγαπημένος σου all time favourite στίχος από τραγούδι;
Κάθε περίοδος έχει τον δικό του all time favourite στίχο, για μένα! Αυτή την περίοδο μπορώ να πω πως με εκφράζει ο στίχος του Θανάση Παπακωνσταντίνου: «Μάσκα δεν έχω να γυρνώ, στο καρναβάλι ετούτο».
Σχεδόν ειρωνικό το ποσό ανταποκρίνεται αυτός ο στίχος σε μια σουρεαλιστική πραγματικότητα, αυτή της πανδημίας, και όχι μόνο!
- Περισσότερα για το τραγούδι «Παιδί στο Προσφυγόσημο» του Κυριάκου Κώστα:
https://www.skalatimes.com/2020/08/14/%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%af-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83%cf%86%cf%85%ce%b3%cf%8c%cf%83%ce%b7%ce%bc%ce%bf/