Search
Close this search box.

Γιωργος Αναγιωτός : «Οι Λαρνακείς δεν κρύβονται, λένε πάντα την αλήθεια»

Αγαπά την Λάρνακα, τον γαληνεύει η θάλασσα και λατρεύει την κυπριακή διάλεκτο. Ο αγαπημένος μας ηθοποιός Γιώργος Αναγιωτος μίλησε στο SkalaTimes με αφορμή την παράσταση «Machinal» του ΘΟΚ, στην οποία συμμετέχει και η οποία έρχεται στη πόλη μας την Τετάρτη, 25 Μάιου.

Της Στέλλας Παπά

Γιώργο αυτή η περίοδος σε βρίσκει στο θεατρικό σανίδι…
Ναι, από τις 8 Απριλίου είμαι στην παράσταση “Machinal” του ΘΟΚ.

Να πούμε δυο λόγια για το έργο;
Πρόκειται για ένα έργο που διαβάζοντας το μου δημιούργησε τρομερά συναισθήματα και μου θύμισε καταστάσεις που βιώσαμε και βιώνουμε μέχρι σήμερα, μου ξύπνησε ένα κρυμμένο θυμό για κάποιες καταστάσεις που ζούμε, κυρίως όσον αφορά στην θέση της γυναίκας.
Κάποιος θα μπορούσε να πει πως αυτό το έργο είναι φεμινιστικό, αλλά, αναλύοντας το λίγο περισσότερο, θα δεις ότι πρόκειται για ένα έργο που αφορά τον κάθε ένα από εμάς, γιατί μιλά για την πάλη που δίνουν κάθε μέρα τα «θέλω» μας με τα «πρέπει» που μας επιβάλλει η κοινωνία. Είναι ένα έργο που ξυπνά την ανάγκη του ανθρώπου να σπάσει τους κανόνες και να δει τι τον κάνει πραγματικά ευτυχισμένο.  

Είναι ένα έργο που αναφέρεται στη θέση της γυναίκας, είναι λοιπόν ένα έργο που ήρθε να «δέσει» με το κίνημα me too;
Ναι, γιατί με μια πρώτη ματιά κάποιος βλέπει ότι αυτό το έργο μιλά για τα  θέλω μιας γυναίκας, έξω από τα πρέπει που της επιβάλλει η κοινωνία.
Όμως, αν το δεις πιο βαθιά είναι ένα έργο που αφορά κάθε άνθρωπο, αφορά το τι κάνει κάθε άνθρωπο πραγματικά ευτυχισμένο και το πόσο αφήνει τον εαυτό του να «πνίγεται» από τα πρέπει.

MACHINAL της Σόφι Τρέντγουελ από τον ΘΟΚ

Υπήρξαν αρνητικά σχόλια για την παράσταση;
Τουλάχιστον μέχρι στιγμής όχι γιατί  είναι ένα έργο που μας αφορά όλους.

Εσύ είσαι υπέρ του φεμινισμού;
Δεν μου αρέσει η έκφραση φεμινισμός, μου αρέσει η λέξη ισότητα που δυστυχώς δεν υπάρχει. Αν και έχουν γίνει πολλά σημαντικά βήματα εντούτοις χρειάζεται ακόμα μεγάλη προσπάθεια για να φτάσουμε στην πραγματική ισότητα, ειδικά στον επαγγελματικό τομέα.

Εμπεριείχε ρίσκο να ανέβει μια τέτοια παράσταση;
Όχι, αντιθέτως ήταν η κατάλληλη εποχή να ανέβει μια τέτοια παράσταση, ειδικά τώρα με το κίνημα «me too».

Είναι μια παράσταση με ιδιαίτερο τίτλο. Αλήθεια, θεωρείς ότι ο τίτλος μιας παράστασης μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά γι’αυτήν;
Στην συγκεκριμένη παράσταση όχι, ο τίτλος είναι πολύ εύστοχος και αντιπροσωπεύει επάξια το έργο.
Όλα  στο κόσμο της ηρωίδας  δουλεύουν σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή, σαν γρανάζια που δουλεύουν σωστά και την κατάλληλη στιγμή η γυναίκα σπάζει τα γρανάζια της μηχανής της και ελευθερώνεται.

Θα έλεγες πως ένας ηθοποιός μπορεί να αποδείξει την αξία του καλύτερα μέσω τηλεόρασης, κινηματογράφου ή  θεάτρου;
Είναι τρία διαφορετικά πράγματα. Στο καθένα υπάρχουν διαφορετικοί κώδικες λειτουργίας και επικοινωνίας.
Στο θέατρο υπάρχουν φορές πού ο κόσμος αποκωδικοποιεί τους κώδικες πιο εύκολα από τους ηθοποιούς.
Οι κώδικες στη δουλειά μας διαβάζονται καλύτερα με την τριβή και την εμπειρία.
Δεν υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος να διαβάζεις τους κώδικες τους θεάτρου, της τηλεόρασης και του κινηματογράφου, απλά όλα φιλτράρονται μέσα από σένα και την αλήθεια σου, όποια και αν είναι αυτή. Με τα χρόνια βρίσκεις τον ιδανικό τρόπο να εκφράζεσαι.

Μπορείς να μας αποκαλύψεις τα επόμενα επαγγελματικά σου βήματα;
Ακόμα δεν έχω κάτι ανακοινώσιμο, επειδή δεν έχω υπογράψει κάτι.
Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως σε ένα χρόνο από τώρα θα βγει η ταινία που γυρίσαμε τον Απρίλιο.

Θες να μας πεις λίγο γι’αυτήν;
Ναι, είναι μια από τις πιο εξαιρετικές δουλειές που έχω κάνει. Ο  Άδωνης Φλωρίδης που έχει γράψει το κείμενο και ανέλαβε τη σκηνοθεσία  μου εμπιστεύτηκε έναν ιδιαίτερο και ξεχωριστό ρόλο. Είναι μια ταινία στην οποία κρύβεται όλη η Κύπρος, δείχνει το που ήμασταν, που πάμε και που θα καταλήξουμε.  Είναι μια μυθοπλασία, με εξαιρετικό κείμενο.

Θα ήθελες να πάει σε κάποιο φεστιβάλ;
Μα είναι καθαρά φεστιβαλική ταινία.

Θα σε ενδιέφερε κάποιο βραβείο;
Όχι. Σαφώς ένα βραβείο είναι επιβράβευση των κόπων σου, αλλά δεν σου δίνει κάτι περισσότερο. Για μένα είναι πολύ πιο σημαντικό να σε αναγνωρίζει ο κόσμος στο δρόμο και να σου λέει ότι του άρεσες σε μια παράσταση, μια ταινία κλπ.

Σε σταμάτησαν ποτέ να σου πουν κάτι αρνητικό όσον αφορά στις δουλειές σου;
Ναι, σε μια σειρά που υποδυόμουν τον κακό, με σταματούσαν και μου έλεγαν ότι με μισούν, αλλά μετά που μιλούσαμε ήταν όλα καλά.

Οι σειρές εποχής θεωρείς πως είναι μόδα και θα περάσει;
Νομίζω πως όχι. Έχει αποδειχθεί ότι ο κόσμος αγαπά τις σειρές εποχής και θέλει να βλέπει και να γνωρίζει την παράδοση του. Μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση που πολλοί νέοι βλέπουν τις σειρές αυτές, ακόμα και μικρά παιδιά. Αυτό είναι μια ελπίδα πως η κουλτούρα μας μπορεί να σωθεί με αυτό τον τρόπο.

Εσύ στηρίζεις την παράδοση, μιλάς κυπριακά κλπ.
Νομίζω μπορείς να το καταλάβεις ακόμα και τώρα που σου μιλάω κυπριακά….
Λατρεύω την Κύπρο, την διάλεκτο μας και μιλάω παντού κυπριακά.

Σκέφτηκες ποτέ ότι άλλαξες μπαίνοντας στο χώρο ή βιώνοντας κάποιες καταστάσεις;
Δεν νομίζω, αντιθέτως νιώθω πως όσο περνούν τα χρόνια γίνομαι πιο πολύ ο εαυτός μου. Πολλές φορές σκέφτηκα να αλλάξω κάποια πράγματα., όμως μετά σκεφτόμουν ότι αν άλλαζα δεν θα ήμουν εγώ.  

Μένεις στην Λάρνακα, τι σε γοητεύει στην πόλη μας;
Ναι, ζω εδώ και την αγαπώ. Στη Λάρνακα με γοητεύει η ησυχία που έχει. Η Λάρνακα κατάφερε να κρατήσει την ταυτότητα της. Η Λάρνακα μας είναι μια όμορφη μικρή γειτονιά.
Αγαπημένο μου σημείο είναι όπου μπορώ να βλέπω την θάλασσα η οποία με γοητεύει και με γαληνεύει.

Λένε πως η θάλασσα είναι ένας καλός ψυχολόγος…
Το ένιωσα πολλές φορές. Στη θάλασσα βρίσκω την ηρεμία μου.

Έτυχε να παίξεις σε κάποια παράσταση στη Λάρνακα;
Ναι, αλλά δυστυχώς στην Λάρνακα είχαμε πάντα τον πιο λίγο κόσμο. Αυτό όμως πιστεύω πως είναι θέμα μάρκετινγκ και διαφήμισης γιατί πάντα έστω και αυτοί οι λίγοι  που έρχονται, μας χαρίζουν ένα πολύ ζεστό  χειροκρότημα.
Θα ήθελα οι Λαρνακείς να πηγαίνουν πιο πολύ θέατρο.

Ποια ταινία θα γύριζες στη Λάρνακα και γιατί;
Μια ταινία που θα είχε μέσα την αλήθεια του ανθρώπου, γιατί οι Λαρνακείς δεν κρύβονται, λένε πάντα την αλήθεια.

Εσύ λες την αλήθεια έστω και αν πληγώνει;
Ναι , έστω και αν αυτό δεν έχει πάντα θετικές συνέπειες!

  • Απαγορεύεται η αναδημοσίευση της συνέντευξης χωρίς τη γραπτή έγκριση του SkalaTimes

MACHINAL της Σόφι Τρέντγουελ

ΣΤΗ ΛΑΡΝΑΚΑ ΣΤΟ ΠΑΤΤΙΧΕΙΟ ΣΤΙΣ 25 ΜΑΪΟΥ

«Άσε με να ξεκουραστώ… τώρα μπορώ να ξεκουραστώ… το βάρος έφυγε…
το βάρος μέσα μου έφυγε… είναι μόνο έξω… έξω… ολόγυρα».

Το Machinal, ένα από τα πιο σημαντικά έργα της σύγχρονης αμερικανικής δραματουργίας, γραμμένο από μια ιδιαίτερα αιχμηρή φωνή της, τη Σόφι Τρέντγουελ, εστιάζει στη γυναικεία ταυτότητα, στις κρίσιμες στιγμές της πάλης της για την αντιμετώπιση του βάρους των πολλαπλών κοινωνικών της ρόλων, στην καταπίεση που υφίσταται τόσο στο οικογενειακό όσο και στο εργασιακό της περιβάλλον, μα και στις επιθυμίες της, σε ό,τι λαχταρά και παραμένει θαμμένο μέσα στην τύρβη της καθημερινότητας.

Η συγγραφέας χρησιμοποιεί ως αφετηρία της ένα πραγματικό γεγονός για να μας μεταφέρει, σε μια άκρως ρυθμική γλώσσα, την αγωνιώδη προσπάθεια μιας νεαρής γυναίκας να υποστηρίξει την υποτιθέμενη κανονικότητα της ύπαρξής της, καταγράφοντας τα μεταβατικά στάδια στην πορεία της ζωής της: από το γάμο στο ταξίδι του μέλιτος, από τη δουλειά στο σπίτι και από τη μητρότητα σε έναν εξωσυζυγικό δεσμό.

Η σκηνοθέτις Αύρα Σιδηροπούλου και η δυναμική ομάδα συνεργατών που την πλαισιώνει αναμετρώνται με το εξπρεσιονιστικό ύφος του έργου για να πλάσουν επί σκηνής με λόγο, ήχο και εικόνες τη διαδρομή αυτής της γυναίκας προς τη διεκδίκηση της προσωπικής της ελευθερίας.

Ταυτότητα Παράστασης

ΜετάφρασηΓιώργος Δεπάστας
ΣκηνοθεσίαΑύρα Σιδηροπούλου
ΣκηνικάΓιώργος Τενέντες
ΚοστούμιαΛυδία Μανδρίδου
ΜουσικήΒάνιας Απέργης
ΚίνησηΠαναγιώτης Τοφή
Video ArtΆρτεμις Τζάβρα-Bulloch
Σχεδιασμός φωτισμώνΣταύρος Τάρταρης
Βοηθός σκηνοθέτιδαςΜαρία Χατζηστυλλή

Παίζουν

Πρώτος Άνδρας, Εραστής, Δεσμοφύλακας Γιώργος Αναγιωτός


Λογιστής, Γιατρός, Μπάρμαν, Συνήγορος, Κουρέας Φώτης Αποστολίδης
Στενοτυπίστρια, Νοσοκόμα, Γυναίκα, Δικαστής, Προϊσταμένη Χριστίνα Κωνσταντίνου
Άνδρας, Τζόουνς, Σύζυγος, Ιερέας Πάνος Μακρής
Νέα Γυναίκα, Γυναίκα Τζιωρτζίνα Τάτση
Αρχειοθέτης, Δεύτερος Άνδρας, Πρώτος/Δεύτερος/Τρίτος Ρεπόρτερ Κωνσταντίνος Τσίτσιος
Μητέρα, Εισαγγελέας Μήδεια Χάννα
Τηλεφωνήτρια, Κορίτσι (Τηλεφωνήτρια) Δικαστικός Κλητήρας, Πρώτος/Δεύτερος/Τρίτος Υπάλληλος, Γραμματέας της Έδρας, Πρώτος/Δεύτερος Φρουρός Μυρσίνη Χριστοδούλου

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

error: Content is protected !!