Σε πληθώρα πολυδιάστατων και ουσιαστικών δράσεων έχει προβεί και αυτή τη χρονιά η
Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λάρνακας με κύρια στόχευση την
ποιοτική αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας
καθώς και την προώθηση των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων σε στοχευμένες αγορές.
Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν με τη στήριξη του Υφυπουργείου Τουρισμού και σε
συνεργασία με τις Τοπικές Αρχές και τους Φορείς που απαρτίζουν την ΕΤΑΠ Λ/κας.
Στα πλαίσια του προγράμματος «Εμπλουτίζοντας και Πρασινίζοντας τις Παραλίες της
Λάρνακας» το οποίο υλοποιείται εδώ και πέντε χρόνια και έχει φέρει σταδιακά πολύ
θετικά αποτελέσματα, φέτος αναβαθμίστηκαν πλήρως τα γήπεδα beach volley-tennis
στην παραλία των Φοινικούδων, δημιουργήθηκε παιχνιδότοπος στην παραλία
Βορόκληνης και φυτεύτηκαν φοινικόδεντρα στον παραλιακό πεζόδρομο Βορόκληνης και
στην παραλία αετοσανίδας στο Κίτι.
Στον τομέα του φυσικού περιβάλλοντος, τα εγκαταλελειμμένα σκαλιά υπερχείλισης στο
μονοπάτι της Αλυκής Λάρνακας βελτιώθηκαν με ξύλινο deck και μετατράπηκαν σε
ενημερωτική εξέδρα ενώ στα τελικά στάδια ολοκλήρωσης βρίσκεται και το Θεματικό
Μελισσοκομικό Μονοπάτι στη Βαβατσινιά. Επιπρόσθετα η ΕΤΑΠ συνεισέφερε στη
δημιουργία Μελισσόκηπου στο Μουσείο Μέλισσας και Κεντήματος στον Κάτω Δρυ. Στον
εμπλουτισμό της θαλάσσιας προστατευόμενης περιοχής Λάρνακας, εντός του έτους
τοποθετήθηκαν αμφορείς κοντά στο ναυάγιο LEF1 με στόχο την αύξηση της
βιοποικιλότητας του βυθού και την ενίσχυση του καταδυτικού ενδιαφέροντος.
Στα πλαίσια της βελτίωσης του προϊόντος στα χωριά της επαρχίας, τοπιοτεχνήθηκε
πάρκο στο κέντρο των Λευκάρων, τοποθετήθηκε αστικός εξοπλισμός στην Τόχνη και
προστέθηκαν instagrammable παγκάκια σε Περβόλια και Χοιροκοιτία. Επιπρόσθετα, για
το Ζύγι ετοιμάστηκε παραδοσιακή ψαρόβαρκα που θα τοποθετηθεί στην είσοδο του υπό
κατασκευή Μουσείου Αλιείας, ενώ στο τελικό στάδιο βρίσκεται και η κατασκευή
αντίγραφου του σημαντικότατου αρχαιολογικού ευρήματος της ταφικής στήλης από τους
Γόλγους για το Καλλινίκειο Μουσείο Αθηένου. Στο Μουσείο Μνήμης Καλαμουργικής
Λιβαδιών έχει τοποθετηθεί θεματικό παγκάκι-έκθεμα εξωτερικού χώρου όπου το καλάμι
«παγώνει» συμβολικά στον χρόνο και στη φθορά μέσω της ρητίνης.
Τα τελευταία χρόνια η ΕΤΑΠ Λ/κας δίδει μεγάλη έμφαση στη ψηφιοποίηση των
τουριστικών εργαλείων και ως εκ τούτου έχει εντός του 2022 επεκτείνει το καινοτόμο
πρόγραμμα Larnaka Storytelling Statues με νέα αγάλματα που διηγούνται την ιστορία
τους, μεταξύ των οποίων ο Πάνας στο Καλλινίκειο Μουσείο Αθηένου, ενώ προστέθηκαν
άλλα έξι Μουσεία στην πλατφόρμα διαδραστικής περιήγησης 360° Larnaka Virtual
Museums. Επιπλέον, ετοιμάστηκε βίντεο και VR360 τρισδιάστατης εικονικής
αναστήλωσης του αρχαιολογικού οικισμού της Καλαβασού (τελεί υπό την τελική έγκριση
του Τμήματος Αρχαιοτήτων).
Εντατικό ήταν και το πρόγραμμα Μάρκετινγκ της ΕΤΑΠ Λάρνακας και περιλάμβανε
διαδικτυακή καμπάνια σε στοχευμένες αγορές, συμμετοχή σε εκθέσεις στο εξωτερικό,
φιλοξενία δημοσιογράφων και οργανωτών ταξιδίων από το εξωτερικό, συνεχή ανανέωση
της ιστοσελίδας-portal για την τουριστική Λάρνακα, προώθηση στα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης, έκδοση τριμηνιαίου e-Newsletter, προβολή μέσω νέων βίντεο και reels,
branding της αίθουσας επιβατών στο Λιμάνι Λάρνακας καθώς και στελέχωση και
επιτόπιες εκπαιδεύσεις της τουριστικής βιομηχανίας.
Στις δράσεις του έτους περιλαμβανόταν και στήριξη αθλητικών εκδηλώσεων
ευρωπαϊκής/διεθνούς εμβέλειας με έμφαση σε αθλήματα στα οποία η Λάρνακα διαθέτει
συγκριτικό πλεονέκτημα.
Ενέργειες που στόχο είχαν τη βελτίωση της εικόνας της Λάρνακας αφορούσαν μεταξύ
άλλων και την εκστρατεία καταπολέμησης της ταμπελορύπανσης στα όρια των Δήμων
Λάρνακας, Λιβαδιών και Κ.Σ. Βορόκληνης. Συνεχή επίσης ήταν τα διαβήματα του
Προέδρου και του Δ.Σ. για επίλυση των θεμάτων που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα την
τουριστική βιομηχανία της πόλης και επαρχίας.
Η ΕΤΑΠ Λάρνακας συμμετείχε σε πέντε Ευρωπαϊκά Προγράμματα καθώς και άλλα
Δίκτυα που αφορούν ψηφιακό τουρισμό, ενδυνάμωση επιχειρήσεων φιλοξενίας στην
μετά-πανδημική εποχή, τουρισμό για άτομα με αισθητηριακή αναπηρία και για
πολιτιστικό τουρισμό.