Search
Close this search box.

Σκέψεις περί του Ρεσιτάλ του Μαρτίνου Τιρίμου

ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΡΕΣΙΤΑΛ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΤΙΡΙΜΟΥ
ΛΑΡΝΑΚΑ, 5 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023

Της Ευγενίας Σολομωνίδου, (Βοηθός Διευθύντρια Α´, Μουσικής)
και του Κωνσταντίνου Λοΐζου, (Τεχνικός πιάνων και χορδιστής)

Μέσα στη ρουτίνα, το άγχος, την πεζότητα της καθημερινότητας, έρχονται κάποιες στιγμές, σαν
θεία ευλογία, που μας συνταράζουν και χαράσσονται ανεξίτηλα στο μυαλό και τη ψυχή μας.
Μια τέτοια εμπειρία μας χάρισε το βράδυ της Τετάρτης 5 Απριλίου, ο διεθνούς φήμης Κύπριος
πιανίστας Μαρτίνος Τιρίμος στην εναρκτήρια συναυλία του Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής του
Δήμου Λάρνακας. Με το πέρας της συναυλίας τιμήθηκε από τον Δήμο Λάρνακας για την πολυετή και πλούσια προσφορά του στα καλλιτεχνικά δρώμενα της Κύπρου.

Αχρείαστο να συστήσουμε τον Τιρίμο. Το πλούσιο βιογραφικό, το σπουδαίο έργο και οι διακρίσεις του είναι καταγεγραμμένα στην παγκόσμια μουσική συνείδηση.

Η Ευγενία Σολομωνίδου, (Βοηθός Διευθύντρια Α´, Μουσικής) και ο
Κωνσταντίνος Λοΐζου, (Τεχνικός πιάνων και χορδιστής) μαζί με τον μεγάλο πιανίστα

Ο παγκοσμίου φήμης πιανίστας ξεκίνησε το ρεσιτάλ του με τα έργα του Μπετόβεν: 7 Χοροί (7
Ländlerische Tänze) WoO 11 και τη Σονάτα αρ.32 σε ντο ελάσσονα έργο 111. Στη συνέχεια, ο
Τιρίμος έπαιξε έργα του Σοπέν: τις Μαζούρκες σε σι ύφεση ελάσσονα έργο 24 αρ.4, σε ντο δίεση
ελάσσονα έργο 50 αρ.3 και σε φα δίεση ελάσσονα έργο 59 αρ.3, τα Βαλς σε Λα ύφεση μείζονα
έργο 34 αρ.1, σε ντο δίεση ελάσσονα έργο 64 αρ.2 και Σολ ύφεση μείζονα έργο 70 αρ.1. Το
ρεσιτάλ τελείωσε με τη μεγαλειώδη Μπαλάντα του Σοπέν σε φα ελάσσονα έργο 52 αρ.4

Ο διακεκριμένος πιανίστας υπηρέτησε και απέδωσε πιστά το μουσικό κείμενο και των δύο τιτάνων της κλασικής μουσικής. Συνάμα όμως, αναδημιούργησε το κείμενο, με την αδιαμφισβήτητη ελευθερία που του παρέχει η μακρόχρονη εμπειρία και τα μουσικά του βιώματα.

Ο Τιρίμος, άριστος δεξιοτέχνης του σύγχρονου πιάνου, αναδεικνύει την τεράστια παλέτα
χρωμάτων και συναισθημάτων που προσφέρει το όργανο. Ως ο απόλυτος άρχων του πιάνου,
αισθάνεται και αξιοποιεί στο έπακρο τον πολυσύνθετο τρόπο συμπεριφοράς των χορδών που του παρέχει ο μηχανισμός του.

Μέσα από την ερμηνεία του βιώσαμε εναλλαγές συναισθημάτων και πνευματικών καταστάσεων: σπαραχτικά ξεσπάσματα, ανάλαφρα παιγνιδίσματα και κάποιες στιγμές που οι μελωδίες του ήταν τόσο εσωστρεφείς που νιώθαμε ότι είχε περάσει σε μια μεταφυσική διάσταση, που ελέγχαμε ακόμα και την αναπνοή μας, μήπως ταράξει το απόλυτο δόσιμό του.

Το ακροατήριο ετερόκλιτο, όμως συλλογική η διαπίστωση: απόψε βιώνουμε κάτι το μοναδικό και ανεπανάληπτο! Αναλογιζόμενοι τη σοβαρή ασθένεια που πέρασε πρόσφατα ο καλλιτέχνης η
οποία τον κράτησε για αρκετούς μήνες μακριά από τη μουσική σκηνή, νιώσαμε ότι το ρεσιτάλ του ήταν ένας εορτασμός της μουσικής και, πάνω απ’ όλα, ένας εορτασμός της ζωής!

Υποκλινόμαστε ταπεινά μπροστά στο μεγαλείο του Μπετόβεν και του Σοπέν.
Υποκλινόμαστε και μπροστά σου, αγαπητέ Μαρτίνο, για το μεγαλείο της ψυχής και της ερμηνείας σου. Σε ευχαριστούμε!

  • Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την συγκατάθεση των αρθρογράφων

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

Πιλοτική Εφαρμογή Προγράμματος Προαιρετικού Ολοήμερου Σχολείου Μέσης Εκπαίδευσης

Η Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), μετά από απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, προχωρεί στην πιλοτική εφαρμογή προγράμματος Προαιρετικού Ολοήμερου

error: Content is protected !!