Της Γιώτας Δημητρίου
Δημοσιογράφος-Αρχισυντάκτρια SkalaTimes
Η Κορίνα Κονταξάκη είναι ένα διαμαντένιο φως στη πόλη της Λάρνακας.
Προσφέρει πολλά ως δασκάλα γιόγκα, ως δασκάλα θεατρικής ομάδας, ως συγγραφέας βιβλίων σωστής ενεργοποιημένης vegan διατροφής. Το βιβλίο της “Yogalife – Γιόγκικη ζωή”, αποτελεί μέρος του πιστοποιημένου σεμιναρίου «Ολιστική Πνευματική Εκπαίδευση» που δημιούργησε και διδάσκει, και είναι βασισμένο στην αρχαία φιλοσοφία και πρακτική της Γιόγκα και των ενεργειακών κέντρων (chakra).
Ως δασκάλα θεατρικής ομάδας, του θεάτρου Transcendental (υπερβατικό θέατρο), η Κορίνα παρουσίασε μαζί με τις μαθήτριες της την Παρασκευή και το Σάββατο το έργο “Η Προσωπική ζωή της Κας Μαργαρίτας”.
Η παράσταση έγινε στο στούντιο του YogaLife της Κορίνας και η “μυσταγωγία” ξεκινούσε πριν καν μπει κανείς στο κτήριο, για να πάει στον δεύτερο όροφο που βρίσκεται το στούντιο.
Στην είσοδο του κτηρίου ο Daniel περίμενε τους θεατές με λουλούδια και την αφίσα του έργου, για να τους οδηγήσει στον ανελκυστήρα και να τους εξηγήσει πως θα φτάσουν στο χώρο.
Οι θεατές αφού έφταναν στο χώρο άφηναν τα παπούτσια τους στην είσοδο και εισέρχοταν στο στούντιο για να καθήσουν σε άνετα μαξιλάρια στο πάτωμα.
Το έργο το παρακολουθούσαν οι 30 περίπου θεατές που βρίσκονταν στο χώρο, αλλά και αρκετοί άλλοι, διαδικτυακά μέσω Zoom. Άλλωστε στο δελτίο τύπου του έργου έγραφε “Η παράσταση είναι διαδραστική και οι ηθοποιοί μπορεί να σας αγγίξουν ή και να σας αγκαλιάσουν. Αν ο κορονοιός σας άφησε τραύματα και δεν αντέχετε ακόμα τη στενή επαφή , καλύτερα να το παρακολουθήσετε online”.
Tο θεατρικό εργαστήρι της Κορίνας υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια. Όπως η ίδια μας είπε χθες, λίγο πριν ξεκινήσει η παράσταση: “Εδώ και αρκετά χρόνια έχω σταματήσει να διαχωρίζω τις παραστάσεις σε επαγγελματικές και ερασιτεχνικές. Για μένα είναι ακριβώς το ίδιο, διότι οι ηθοποιοί, όπως θα δείτε στην παράσταση, είναι εκπαιδευμένοι με θεατρική εκπαίδευση. Ανεβάζουμε έργα που τα έχουμε γράψει εμείς. Στις ομάδες μας υπάρχουν επαγγελματίες συγγραφείς. Για μένα, είτε επαγγελματικό θέατρο κάνω είτε ερασιτεχνικό, δεν υπάρχει καμία διαφορά, διότι εργάζομαι με την ίδια σοβαρότητα και την ίδια ποιότητα παρουσιάζουμε. Αυτό που για εμάς είναι σημαντικό, είναι να κάνουμε υπερβατικό θέατρο. Αυτό το είδος θεάτρου το οποίο υπερβαίνει τις υλικές μας ανάγκες. Υπερβαίνει τις συναισθηματικές μας ανάγκες, υπερβαίνει τις σεξουαλικές μας ανάγκες. Διότι βλέπουμε γενικά, όχι πάντα, υπάρχουν εξαιρετικές παραστάσεις εκεί έξω, αλλά σε πολλές περιπτώσεις βλέπουμε το θέατρο να γυρίζει γύρω από το συναίσθημα και το σεξ. Αυτό θέλουμε να υπερβούμε και να πάμε λίγο πιο βαθιά στη ψυχή του ανθρώπου. Γι αυτό το λόγο θα δείτε ότι οι παραστάσεις μας δεν έχουν συγκλονιστικό θέμα, υπόθεση, να έχεις αγωνία να δεις τι θα γίνει μετά. Γιατί αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να πάμε πέρα από τα υλικά και τα συναισθήματα μας, να πάμε πιο πέρα, να ερευνήσουμε τη ψυχοσύνθεση μας και την ψυχή. Αυτό πιστεύω ότι γινόταν στο αρχαίο δράμα, όπου ο κόσμος ήξερε το θέμα, δεν πήγαινε για να δει τι θα κάνει ο Οιδίποδας, ή τι θα κάνει η Ηλέκτρα. Ξέρανε το θέμα. Πηγαίνανε στο θέατρο γιατί δουλεύανε μέσα τους να ζήσουν πράγματα τα οποία δεν έχουν ζήσει ακόμα και αντί να τα ζήσουν στην ζωή και να σπαταλήσουν ζωές και κάρμα, τα ζούσανε στο θέατρο.
Θέλουμε λοιπόν ένα είδος συγκεκριμένης συγκέντρωσης και ένα συγκεκριμένο θέμα το οποίο να μην μας παρασέρνει πάρα πολύ. Να μας αφήνει να σκεφτούμε και όχι μόνο να σκεφτούμε με τον κατώτατο μας νου, αλλά να πάμε και πέρα από τον κατώτερο νου και να σκεφτούμε με τον ανώτερο νου.
Πώς το κάνουμε τώρα αυτό;
Για να μην σας λέω θεωρίες. Θα δείτε ένα έργο αυτή τη στιγμή με το οποίο κάποιοι από εσάς θα ταυτιστείτε. Θα πείτε “α, κι εγώ ένιωσα έτσι κι εγώ έκανα έτσι”. Ωραία, άμα ταυτιστείτε, ακολουθήστε αυτή την ταύτιση να δείτε τι έκανε η κυρία Μαργαρίτα, ίσως μπορείτε να το κάνετε κι εσείς. Δηλαδή να ζήσετε την υπόθεση της κυρίας Μαργαρίτας μαζί της.
Αν δεν ταυτιστείτε, μπορείτε να κάνετε κάτι άλλο, μπορείτε να την καταλάβετε. Να ανοίξετε την ενσυναίσθηση. Γιατί αυτό το άτομο, που εσείς δεν το καταλαβαίνετε και δεν ταυτίζεστε, γιατί δρα έτσι όπως δρα. Κι έτσι να καταλάβουμε ή να ζήσουμε μια ζωή την οποία δεν έχουμε ζήσει.
Έχουμε φτιάξει την παράσταση με τέτοιο τρόπο ώστε να σας κρατήσουμε σε εγγρήγορση. Όχι όμως με την υπόθεση, νοητική εγγρήγορση. Μείνετε λοιπόν σε εγγρήγορση προσπαθείστε να καταλάβετε αυτό το άτομο ή να ταυτιστείτε και να το παρακολουθήσετε να δείτε τι παραδείγματα μπορεί να σας δώσει.
Το τελευταίο που θέλω να πω είναι ότι αυτό το έργο υπάρχει, λέγεται “Η Κυρία Μαργαρίτα” και είναι του Ροβέρτο Ατάϋντε. Εμείς πήραμε αυτό το έργο, πήραμε τον πρώτο μονόλογο, πήραμε το χαρακτήρα του έργου (την κυρία Μαργαρίτα) και γράψαμε κάτι δικό μας. Οι κοπέλες γράψανε από ένα μονόλογο η κάθε μία, τον οποίο θα ερμηνεύσουν. Το ένωσα εγώ με διάφορες παραγράφους, ένωσα τον μονόλογο κι έτσι φτιάξαμε αυτό το έργο που πιστεύω θα βοηθήσει…. Δεν θα σας πω σε τι θα βοηθήσει, εσείς θα αποφασίσετε σε τι θα βοηθήσει.
Αν σας αρέσει αυτό που θα δείτε και θέλετε να είστε στην ομάδα μας, θα αρχίσουμε καινούριο γκρουπ από τον Σεπτέμβρη. Μπορείτε να έρθετε σε επικοινωνία μαζί μας και να είστε κι εσείς μέλος της ομάδας μας”.
Το έργο ήταν αυτό που αναμενόταν: μια δημιουργική, εξελικτική εμπειρία!
Εξαιρετικοί μονόλογοι με φιλοσοφικά ερωτήματα και διαπιστώσεις, ενίοτε και γέλιο.
Όσο δε για τις ερμηνείες των ηθοποιών; Δεν είχαν να ζηλέψουν σε τίποτα, πραγματικά, από τις ερμηνείες επαγγελματιών ηθοποιών.
Σκηνοθεσία : Κορίνα Κονταξάκη
Έπαιξαν οι ηθοποιοί: Ασπασία Χριστοδούλου, Μαρία Χατζηστυλλή, Αναστασία Ξενοφώντος Γαϊτάνου, Μιράντα Ορθοδόξου, Χρυσαυγή Αργυρού, Ειρήνη Κυριάκου.
Συγχαρητήρια στην Κορίνα Κονταξάκη και στην ομάδα της. Το θεατρικό που μας παρουσίασαν ήταν ένα ωραίο εσωτερικό ταξίδι, με μηνύματα, σαν ένα σπουδαίο κλασικό βιβλίο, με φωνές και εικόνες.
Τα δύο βασικά μηνύματα που πήρα εγώ προσωπικά από το έργο που μας παρουσίασε η Κορίνα και οι μαθήτριες της;
Αυτό που πάντα διατυμπανίζω πως το κλειδί ήταν, είναι και θα είναι πάντα η αγάπη, σε όλα!
Και πως δεν έχει σημασία τι μας συμβαίνει, αλλά πως αντιδρούμε εμείς σε αυτό που μας συμβαίνει.
Περισσότερα για το Υπερβατικό Θέατρο της Κορίνας Κονταξάκη και τα μαθήματα που ξεκινούν τον Σεπτέμβριο: