Search
Close this search box.

Η Μαρία Ζαχαρίου Καραπίττα, της σχολής χορού Mambo, σε μια συνέντευξη έξω από τα δόντια, με αφορμή τη παράσταση “Ανατέμνοντας”

Η Μαρία Ζαχαρίου Καραπίττα διευθύντρια της σχολής χορού MAMBO ετοιμάζεται να ανεβάσει την μουσικοχορευτική παράσταση “Ανατέμνοντας”, στο δημοτικό θέατρο Λάρνακας στις 9 και 10 Μαίου, γιορτάζοντας έτσι και τα 30 χρόνια της σχολής Χορού Mambo. Με την ευκαιρία αυτή το SkalaTimes κουβέντιασε μαζί της.
Μέσα από μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης μιλήσαμε για την παράσταση, για τον πολιτισμό στη Λάρνακα, αλλά και για ό,τι πιο σημαντικό: τα παιδιά.
Η Μαρία Ζαχαρίου Καραπίττα μιλά έξω από τα δόντια, για όλα: Για τον πολιτισμό στη πόλη μας, για το μπούλιγκ των ενηλίκων στα ΜΚΔ κι όχι μόνο, για τη δύναμη των τεχνών, για όλα!
Η Μαρία ανάμεσα σε άλλα τονίζει: “Τα παιδιά είναι πολύ ανώτερα από τους ενήλικες. Έχουν καθαρότητα, αθωότητα, φωτεινότητα, ειλικρίνεια, μεγαλύτερες δυνατότητες. Παρακολουθώ την ευκολία που επιτίθενται οι ενήλικες σε όλα τα μέσα και αναγνωρίζω ένα συσσωρευμένο εσωτερικό θυμό και ένα κυκεώνα μίσους. Και αυτή είναι η ενήλικη παιδεία μας… Το ύψος και το βάθος μας… Η ποιότητα μας…Η ωριμότητα μας… Ζούμε στην εποχή της μάστιγας των δακτυλοδεικτούμενων. Με την κατηγορία των ανθρώπων “Παντογνώστες/Επικριτές”, ως εδραιωμένη τάση. Με μπούλινγκ χωρίς όρια από παντού, μόνο με το να νομίζουμε, να υποθέτουμε, να φανταζόμαστε, να… Έχουμε συνειδητοποιήσει ότι δεν μας επιτρέπεται η οποιαδήποτε κακόβουλη, επιθετική ή κακοποιητική τοποθέτηση ή συμπεριφορά, είτε πρόκειται για τον αληθινό φυσικό κόσμο είτε πρόκειται για το διαδίκτυο; Καταντήσαμε Λάιφ Στάιλ πολύ σοβαρά θέματα, χωρίς γνωσιολογικό υπόβαθρο, με φοβερή εμπάθεια και με την ανοχή όλων. Με κοινωνική επιτρεπτικότητα στην επιθετικότητα. Σκοτεινιάζοντας και όχι φωτίζοντας, συνανθρώπους, οικογένειες πορείες, συνειδήσεις. Πραγματικά από πού απορρέει αυτή η ανάγκη μας; Το ψυχογράφημα στους εαυτούς μας το κάναμε για να δούμε από που αιμορραγούμε; Τι παραδείγματα “σπουδαία” γίναμε για τα ανήλικα παιδιά μας…”

* Ανατέμνοντας που προέρχεται από το ελληνικό ρήμα ἀνατέμνω (<ανά + τέμνω=κόβω) «κόβω επάνω». Πρόκειται για την επιστημονική μελέτη της δομής των οργανισμών, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων, των οργάνων και των ιστών τους.

Μαρία τι σημαίνει για σένα κάθε φορά που ανεβαζεις μία παράσταση;
Κάθε δράση και κάθε λόγος προϋποθέτει συνείδηση και συνειδητότητα. Σε κάθε νέα δημιουργία ενεργώ με ευαισθησία, ευθύνη, και προσπαθώ να αναδείξω και να επικοινωνήσω στο θεατή, κόσμους ολόκληρους.

Να πούμε δύο λόγια για τη νέα παράσταση που ανεβάζεις;
Τιμώντας φέτος τα 30 χρόνια παρουσίας της σχολής μας, ανεβάζουμε στο Δημοτικό Θέατρο Λάρνακας στις 9 & 10 Μαΐου 2024, την παράσταση με τίτλο, “Ανατέμνοντας”, η οποία αποτελεί μια βαθιά τομή στη μνήμη και στη λήθη.
Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα του Δημάρχου Λάρνακας κ. Ανδρέα Βύρα. 30 χρόνια/30 Αναστήματα/30 στιγμές στη θέαση του κόσμου Σε αυτή την παραγωγή έχουμε επενδύσει κυρίως στον χορό, για αυτό λαμβάνουν μέρος εκτός από τα παιδιά της σχολής μας και 10 επαγγελματίες χορευτές. Στη σκηνή θα βρεθεί επίσης μαζί μας, η φίλη ηθοποιός και χορογράφος, Έλια Ιωαννίδου, η οποία θα βοηθήσει στην εξέλιξη της παράστασης. Η πρόσβαση των παιδιών σε ουσιώδη στοχευμένα θεάματα και ακροάματα με ποιότητες επαγγελματισμού, αποτελεί ωφέλιμη εμπειρία.
Από το Λονδίνο έρχονται ειδικά για την παράσταση μας οι επαγγελματίες χορευτές, Κωνσταντίνος Καραπίττας και Εβελίνα Χαραλάμπους. Συμεττέχουν οι επαγγελματίες χορευτές και δασκάλοι της σχολής μας, Στάλω Ζαχαρίου, Στυλιάνα Μούσιτς, Γκλόρια Λαγού, Μαρία Παπακώστα. Θα χορέψει επίσης η Ελισάβετ Πιερή, η οποία είναι επαγγελματίας χορεύτρια και θα βρεθεί και αυτή στη σκηνή μαζί με τους υπόλοιπους επαγγελματίες. Συμμετέχουν όλοι οι μαθητές μας και η επαγγελματική και εφηβική ομάδα μας “Elite Team By Mambo”
Όλα τα καθαρά έσοδα θα διατεθούν για το Σύνδεσμο “Ένα Όνειρο Μια Ευχή” και το Ίδρυμα “Χριστίνα Αποστόλου”.

Γιατί επέλεξες να έχει και φιλανθρωπικό χρώμα αυτή η παράσταση;
Φιλανθρωπικά χρώματα και ευαισθησίες, είχαν και έχουν όλες οι δράσεις μας διαχρονικά. Γιατί αγαπώ σημαίνει νοιάζομαι και νοιάζομαι σημαίνει δρω. Ως ελεύθερος άνθρωπος και ενεργός πολίτης που εκτιμά την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, δεν θα μπορούσα να λειτουργήσω διαφορετικά.

Πόσο βοηθά τα παιδιά, μαθητές και μαθήτριες σχολής, οι παραστάσεις σας αυτές και με ποιο τρόπο;
Μακάρι όλα τα παιδιά του κόσμου να μπορούν να υπάρχουν κοντά σε επιλογές που τα τιμούν, τα εμπνέουν και τους αξίζουν! Προετοιμάζοντας αυτή την παράσταση και αναγνωρίζοντας τα σύγχρονα προβλήματα των καιρών, θέσαμε ως πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη της “μαγικής” ικανότητας να ταυτιζόμαστε με τους άλλους. Με γνώση, με βιωματική εμπειρία, με σωστή εκπαίδευση. Δράση ανέλαβε η κυρία Θέκλα Ελευθερίου, διερμηνέας της Κυπριακής νοηματικής γλώσσας, η οποία παρευρέθηκε στα μαθήματα μας, προσεγγίζοντας τους μαθητές της σχολής χορού «Mambo”, εξηγώντας και δίνοντας μας πληροφορίες για τη νοηματική, που είναι η φυσική γλώσσα των κωφών. Η κυρία Ελευθερίου άνοιξε με την παρέμβασή της ένα νέο δρόμο, για να μπορούν τα παιδιά να στέκονται πρακτικά, ηθικά και συναισθηματικά δίπλα σε όλα τα παιδιά. Το αποτέλεσμα της προσπάθειας μας θα κορυφωθεί στην σκηνή, στις παραστάσεις μας! Έχουμε διακρίνει ότι τα παιδιά έχουν έμφυτη την ικανότητα για ενσυναίσθηση. Όταν την καλλιεργήσουμε σε μικρή ηλικία, γίνονται καλύτεροι πολίτες, καλύτεροι άνθρωποι, αποφεύγοντας την σκληρότητα στη ζωή τους. Μαθαίνεται το νοιάξιμο, μαθαίνεται η ενσυναίσθηση. Όταν μιλάμε το συναίσθημα, το αναγνωρίζουμε και το επικοινωνούμε! Έτσι μπαίνουμε με ευαισθησία στη ψυχή του άλλου ανθρώπου. Και αυτή η ικανότητα αποτελεί ίσως την πιο ισχυρή ευφυΐα! Με στόχο να αντιληφθούν, να κατανοήσουν και να αγκαλιάσουν την διαφορετικότητα στη ζωή τους.

Είσαι τριάντα χρόνια στο χώρο. Ποιια ήταν η καλύτερη σου στιγμή ως σχολή και ως χορογράφος μέχρι σήμερα;
Με χιουμοριστική διάθεση θα σου απαντήσω Γιώτα μου ότι, την καλύτερη και πιο σημαντική στιγμή την έχω σε αναμονή! Γιατί αν θεωρήσουμε ότι υπήρξε δεν θα έχουμε κάτι άλλο να περιμένουμε.

Η τέχνη του χορού έχει την αναγνώριση που της αξίζει στη πόλη μας; Τι θα μπορούσε να γίνει;
Η πόλη είναι το δημιούργημα του πολιτισμού. Και ο πολιτισμός είναι η ταυτότητα και ο πρεσβευτής του κάθε τόπου. Η διάσταση του Πολιτισμού μόνο με πολιτιστική πολιτική, πολιτιστικό σχεδιασμό και πλάνο πολιτισμού και διαχείρισης διαφορετικών πολιτιστικών στοχευμένων δράσεων, μπορεί να λειτουργήσει, να οδηγήσει και να αναδείξει τις δημιουργικές κοινωνίες και τη δημιουργική σύγχρονη πόλη. Δημιουργικοί άνθρωποι που βρίσκουν ανταπόκριση, προστασία και ενίσχυση από την πόλη τους μπορούν να παράξουν μεγάλο έργο. Για αυτό οι υπεύθυνοι φορείς που αποφασίζουν, έχουν τεράστια ευθύνη για να έχουν αξιοκρατικά, δίκαια και σωστά κριτήρια, όταν παίρνουν αποφάσεις ή όταν οργανώνουν, παράγουν, προτείνουν, αξιολογούν ή επιλέγουν θεάματα και δράσεις πολιτισμού. Για να υπάρξει δικαιοσύνη, απαραίτητη προϋπόθεση για να λειτουργήσει σωστά αυτό το πολύ σοβαρό κεφάλαιο που λέγεται Πολιτισμός, πρέπει αυστηρά όλο το πλαίσιο, το ανθρώπινο δυναμικό, οι επιτροπές, η όσοι καλούνται να βρίσκονται σε θέσεις διαχείρισης ή λήψης αποφάσεων να έχουν σπουδές στον πολιτισμό και εξειδίκευση στις διάφορες μορφές του. Επίσης η προσωπικότητα, η προσωπική αφοσίωση, ο ακέραιος χαρακτήρας, οι ανοιχτοί ορίζοντες, το όραμα, η διάθεση, η δημιουργικότητα και τα βιώματα τους μέσα από τις τέχνες να είναι τέτοια, που να τους επιτρέπεται να διαχειρίζονται και να αποφασίζουν για όλους τους Δημότες. Κάτω από αυτό το πλαίσιο επιτυγχάνεται ο σεβασμός στον επαγγελματισμό των πολιτών-καλλιτεχνών μας. Η προστασία, η καλλιτεχνική παραγωγή και η διαχείριση της, είναι πολύ σοβαρή υπόθεση. Απαιτούνται σπουδές και γνώσεις εις βάθος, όπως και σε όλα τα επαγγέλματα.

Είναι απαραίτητη η πειθαρχία στο χορό;
Μέσα από τον χορό τα παιδιά γνωρίζουν την ακρίβεια και τα όρια τους! Η πειθαρχία διδάσκεται μέσα από τη δραστηριότητα του χορού, χτίζεται μέσα από θετικές συμπεριφορές και οριοθετείται με ειλικρίνεια και αμφίδρομη επικοινωνία. Με γνώμονα πάντα οι κανόνες που θέτουμε, να διασφαλίζουν τη σωματική και τη ψυχική υγεία και ασφάλεια των παιδιών. Ο χορός είναι ένας, με πολύμορφες εκδοχές κυκλωτικός / μοναχικός/ κλασικός/ ομαδικός/ τεχνικός/ λαϊκός/ παραδοσιακός/ μοντέρνος/ αγωνιστικός/ αθλητικός κλπ.

Που οφείλεται η επιτυχία της σχολής χορού Mambo;
Επιτυχημένες ενέργειες με θετική κατάληξη, ή μεγάλη αποδοχή από το κοινό αναγνωρίζω ότι υπήρξαν και εύχομαι να υπάρξουν ξανά Γιώτα μου. Η διαχρονικότητα είναι μια βασική συντεταγμένη, η καταξίωση μέσα στο χρόνο, η αγάπη, η εκτίμηση και η αναγνώριση.

Η Μαρία Ζχαραρίου Καραπίττα τι ονειρεύεται σήμερα;
Διαμορφώνουμε τα όνειρα μας. Γιατί είναι στόχοι που υλοποιούνται. Θεωρώ ότι ανήκω στους γειωμένους άνθρωπους. Αυτούς που πατούν και δεν πετούν. Έχω ρεαλιστική αντίληψη για την ζωή. Παλεύω για τα μικρά όνειρα μου, μέχρι να καταφέρουν να συναντήσουν την πραγματικότητα, με υπομονή. Ονειρεύομαι, εύχομαι και ελπίζω και τα επόμενα χρόνια να υπάρχει το πλαίσιο, να μπορώ να υπάρχω μέσα από τη δουλειά μου με ωφέλιμη δράση και αξιοπρέπεια.

Ας κλείσουμε με ένα μήνυμα σου στους αναγνώστες μας που ακόμη δεν έχουν αποφασίσει αν θα έρθουν στην παράσταση σας.
Τα παιδιά είναι πολύ ανώτερα από τους ενήλικες. Έχουν καθαρότητα, αθωότητα, φωτεινότητα, ειλικρίνεια, μεγαλύτερες δυνατότητες. Παρακολουθώ την ευκολία που επιτίθενται οι ενήλικες σε όλα τα μέσα και αναγνωρίζω ένα συσσωρευμένο εσωτερικό θυμό και ένα κυκεώνα μίσους. Και αυτή είναι η ενήλικη παιδεία μας… Το ύψος και το βάθος μας… Η ποιότητα μας…Η ωριμότητα μας… Ζούμε στην εποχή της μάστιγας των δακτυλοδεικτούμενων. Με την κατηγορία των ανθρώπων “Παντογνώστες/Επικριτές”, ως εδραιωμένη τάση. Με μπούλινγκ χωρίς όρια από παντού, μόνο με το να νομίζουμε, να υποθέτουμε, να φανταζόμαστε, να… Έχουμε συνειδητοποιήσει ότι δεν μας επιτρέπεται η οποιαδήποτε κακόβουλη, επιθετική ή κακοποιητική τοποθέτηση ή συμπεριφορά, είτε πρόκειται για τον αληθινό φυσικό κόσμο είτε πρόκειται για το διαδίκτυο; Καταντήσαμε Λάιφ Στάιλ πολύ σοβαρά θέματα, χωρίς γνωσιολογικό υπόβαθρο, με φοβερή εμπάθεια και με την ανοχή όλων. Με κοινωνική επιτρεπτικότητα στην επιθετικότητα. Σκοτεινιάζοντας και όχι φωτίζοντας, συνανθρώπους, οικογένειες πορείες, συνειδήσεις. Πραγματικά από πού απορρέει αυτή η ανάγκη μας; Το ψυχογράφημα στους εαυτούς μας το κάναμε για να δούμε από που αιμορραγούμε; Τι παραδείγματα “σπουδαία” γίναμε για τα ανήλικα παιδιά μας… Σε ευχαριστώ από καρδιάς Γιώτα μου που βρίσκεσαι με την καρδιά σου και τη δημοσιογραφική σου ιδιότητα πάντα δίπλα μας! Εύχομαι σε όλους Καλό Πνευματικό Αληθινό Αγώνα εκ των Έσω. Με Φως! Καλό Πάσχα!

  • Προπώληση εισιτηρίων στην ιστοσελίδα “Ticketmaster” http://www.ticketmaster.cy/showEventInformation.html?idEvent=5637 
    Τα καθαρά έσοδα των παραστάσεων θα διατεθούν για τον Σύνδεσμο ” Ένα Όνειρο Μια Ευχή” και για το Ίδρυμα ” Χριστίνα Αποστόλου”
    Παρασράσεις στις 9 & 10 Μαΐου 2024 στο Δημοτικό Θέατρο Λάρνακας “Γεώργιος Λυκούργος”
    Ώρα έναρξης: 20:30
    Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 40 λεπτά
    Τίτλος παράστασης “Ανατέμνοντας”

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

Χρύσης Παντελίδης (ΔΗΚΟ): Αν και πλήρης η σχετική Νομοθεσία, στην πράξη κυκλοφορούν χιλιάδες οχήματα που ίσως έχουν ελαττωματικούς αερόσακους

Δήλωση Χρύση Παντελίδη Στη σημερινή συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου συζητήσαμε το θέμα τηςανάκλησης ελαττωματικών προϊόντων, όταν αυτά διαπιστώνεται να κυκλοφορούν στην αγορά και ειδικότερα

error: Content is protected !!