Search
Close this search box.

Οι ξένοι μας κρατούν απασχολημένους (από κάθε άποψη)


Του Μαρίνου Νομικού

(…) Προσπαθώ να βγάλω νόημα από δύο διαφορετικά μεν αλλά αλληλένδετα και αντικρουόμενα γεγονότα. ΟΚ, δεκτό πως είμαστε το νησί των αντιθέσεων, έχουμε αναγάγει το “δυο μέτρα δυο σταθμά” σε εθνικό μας μότο και η “κοινή λογική” δεν είναι και τόσο κοινή όσο νομίζουμε, και πάλι όμως περιμένεις να βγαίνει ένα κάποιο νόημα από την καθημερινότητά μας που πλέον συναγωνίζεται τον Νταλί στον σουρεαλισμό (Νταλί όπως λέμε Δάλι, “τι μας κρύβουν;” που θα αναρωτιόταν κι ο μέσος ψέκας). Από τη μια λοιπόν έχουμε την άνοδο του ρατσισμού και της ξενοφοβίας στο νησί που ενισχύθηκε από την αντίστοιχη κανονικοποίηση της διαρκώς ανερχόμενης ακροδεξιάς (με την οποία αλληλοτροφοδοντούνται) κι από την άλλη έχουμε σχεδόν κάθε επαγγελματική/επιχειρηματική ένωση να απευθύνει έκκληση για ακόμα περισσότερα εισαγόμενα (βλ. φθηνότερα) εργατικά χέρια αλλιώς νευραλγικής σημασίας τομείς όπως ο πρωτογενής, η εστίαση και ο τουρισμός, κινδυνεύουν με κατάρρευση! Σας το είπα, ότι δεν πολυβγάζει νόημα.

Στη Λεμεσό οι οργανωμένες επιθέσεις νεαρών εναντίον αλλοδαπών ντελιβεράδων στους οποίους στήνουν καρτέρι, χτυπάνε και ληστεύουν έχουν ξεφύγει πλέον αλλά η Αστυνομία επιμένει πως δεν πρόκειται για “ρατσιστική βία”. Το γεγονός ότι οι δράστες -τουλάχιστον όσους μπήκαν στον κόπο να τσιμπήσουν ή αναζητούν- είναι νεαροί (κάποιοι μάλιστα ανήλικοι) χουλιγκάνοι με ακροδεξιές ρίζες που ψάχνουν για σχετικά εύκολο χαρτζιλίκι ενώ παράλληλα στέλνουν και τα refugees go home μηνύματά τους, φαντάζομαι πως θα είναι τελείως συμπτωματικό – είναι γνωστό άλλωστε πως οι περισσότεροι Κύπριοι αστυνομικοί δεν μπορούν να διακρίνουν έναν ρατσιστή ακόμα κι αν φοράει λευκή ρόμπα με ψηλή μυτερή κουκούλα που στέκεται δίπλα από φλεγόμενο σταυρό. Οι επιθέσεις είναι ρατσιστικές για τους απλούστατους λόγους α) διαπράττονται ως επί το πλείστον από γηγενείς β) τα θύματα είναι στο σύνολό τους μετανάστες και γ) εάν γινόταν τόση συχνότητα και βιαιότητα σε βάρος Κυπρίων επαγγελματιών θα είχε πέσει η κυβέρνηση (εντάξει, λέμε και καμιά μαλακία για να περνάει η ώρα, τέλος πάντων θα είχαμε περισσότερες αντιδράσεις και σίγουρα μεγαλύτερη κινητοποίηση της Αστυνομίας). Αλλά ξέρουν τι κάνουν οι τσόγλανοι. Χτυπάνε βιοπαλαιστές που πολύ πιθανό δεν θα βρουν ποτέ το δίκιο τους (αν μπουν καν στον κόπο να καταγγείλουν την επίθεση) ενώ ταυτόχρονα έχουν πείσει τον εαυτό τους (και μεγάλη μερίδα της κοινής γνώμης) ότι επιτελούν κοινωφελές έργο. “Να μην ερχόταν εδώ, να μην τους λήστευαν” η λογική του ττόπουζου που επίσης αναρωτιέται τι φορούσε το θύμα βιασμού. Την περασμένη εβδομάδα εκατοντάδες ντελιβεράδες βγήκαν στους δρόμους ζητώντας άμεση λήψη μέτρων από τις αρμόδιες Αρχές ενώ η Wolt με ανακοίνωσή της αποκάλυψε πως ήδη από πέρσι τον Ιούνιο “είχε απευθυνθεί στις αρμόδιες Αρχές, με σχετική επιστολή, εκφράζοντας την ανησυχία της για τη φύση και τη συχνότητα των επιθέσεων που δέχονται οι διανομείς, οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν ρατσιστικό υπόβαθρο”.

Αυτή είναι η μία πλευρά. Η άλλη, αλληλένδετη αλλά σχιζοφρενικά αντικρουόμενη είναι τα πολλαπλά οφέλη για την κυπριακή οικονομία (και κατ’ επέκταση την κοινωνία) από την εισροή μεταναστών στο νησί. Σύμφωνα με ένα αρκετά διαφωτιστικό ρεπορτάζ του “Πολίτη” που αξιοποιεί στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για την αγορά εργασίας και του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων για τους ασφαλισμένους, οι μετανάστες αυξάνουν τη ζήτηση για αγαθά και υπηρεσίες, ενισχύοντας έτσι την οικονομική δραστηριότητα οδηγώντας σε μεγαλύτερες επενδύσεις και ανάπτυξη σε τομείς όπως η στέγαση, η εκπαίδευση και η υγειονομική περίθαλψη. Παράλληλα οι ξένοι καλύπτουν θέσεις εργασίας σε τομείς όπως η γεωργία, η οικοδομική βιομηχανία, ο τουρισμός και οι υπηρεσίες που οι περισσότεροι Κυπραίοι δεν θα πλησίαζαν ούτε με στολή αμιάντου. (…)

Βέβαια όταν παραθέτεις αυτά τα στοιχεία ακούς ως “αντίλογο” κωλοτούμπες τύπου “εννοούμε τους εγκληματίες και τους λάθρο” όμως πρόκειται για καθαρόαιμες παπαριές ενδεικτικές του IQ ραδικιού που χαρακτηρίζει τα απανταχού ρατσιστόμουτρα. Εκτός κι αν σοβαρά θέλουν να πιστέψουμε πως έχουν τσεκάρει τα χαρτιά και τη διαγωγή ΚΑΘΕ ξένου που θέλουν να πετάξουν στη θάλασσα. Ο Κυπραίος θέλει να είναι και παπάς και τατάς. Και να έχει στη δούλεψή του σκλάβους χωρίς ωράριο που θα πληρώνει ψίχουλα και θα τους νοικιάζει τρώγλες για μεζονέτες ΚΑΙ θα μοιράζει ψόφους εναντίον τους στα σόσιαλ, συνήθως με Παναγίτσες και ελληνικές σημαίες στη φωτο προφίλ.

Βγάζει νόημα; Η “υποκρισία” θα μπορούσε να δικαιολογήσει αυτού του είδους τη συμπεριφορά αλλά ακόμα κι αυτή είναι πολύ sophisticated έννοια για το είδος τους.

Νομικός του Διαβόλου στο Tothemaonline.com. Ολόκληρο το άρθρο στο λινκ στα σχόλια

(…) Προσπαθώ να βγάλω νόημα από δύο διαφορετικά μεν αλλά αλληλένδετα και αντικρουόμενα γεγονότα. ΟΚ, δεκτό πως είμαστε το νησί των αντιθέσεων, έχουμε αναγάγει το “δυο μέτρα δυο σταθμά” σε εθνικό μας μότο και η “κοινή λογική” δεν είναι και τόσο κοινή όσο νομίζουμε, και πάλι όμως περιμένεις να βγαίνει ένα κάποιο νόημα από την καθημερινότητά μας που πλέον συναγωνίζεται τον Νταλί στον σουρεαλισμό (Νταλί όπως λέμε Δάλι, “τι μας κρύβουν;” που θα αναρωτιόταν κι ο μέσος ψέκας). Από τη μια λοιπόν έχουμε την άνοδο του ρατσισμού και της ξενοφοβίας στο νησί που ενισχύθηκε από την αντίστοιχη κανονικοποίηση της διαρκώς ανερχόμενης ακροδεξιάς (με την οποία αλληλοτροφοδοντούνται) κι από την άλλη έχουμε σχεδόν κάθε επαγγελματική/επιχειρηματική ένωση να απευθύνει έκκληση για ακόμα περισσότερα εισαγόμενα (βλ. φθηνότερα) εργατικά χέρια αλλιώς νευραλγικής σημασίας τομείς όπως ο πρωτογενής, η εστίαση και ο τουρισμός, κινδυνεύουν με κατάρρευση! Σας το είπα, ότι δεν πολυβγάζει νόημα.

Στη Λεμεσό οι οργανωμένες επιθέσεις νεαρών εναντίον αλλοδαπών ντελιβεράδων στους οποίους στήνουν καρτέρι, χτυπάνε και ληστεύουν έχουν ξεφύγει πλέον αλλά η Αστυνομία επιμένει πως δεν πρόκειται για “ρατσιστική βία”. Το γεγονός ότι οι δράστες -τουλάχιστον όσους μπήκαν στον κόπο να τσιμπήσουν ή αναζητούν- είναι νεαροί (κάποιοι μάλιστα ανήλικοι) χουλιγκάνοι με ακροδεξιές ρίζες που ψάχνουν για σχετικά εύκολο χαρτζιλίκι ενώ παράλληλα στέλνουν και τα refugees go home μηνύματά τους, φαντάζομαι πως θα είναι τελείως συμπτωματικό – είναι γνωστό άλλωστε πως οι περισσότεροι Κύπριοι αστυνομικοί δεν μπορούν να διακρίνουν έναν ρατσιστή ακόμα κι αν φοράει λευκή ρόμπα με ψηλή μυτερή κουκούλα που στέκεται δίπλα από φλεγόμενο σταυρό. Οι επιθέσεις είναι ρατσιστικές για τους απλούστατους λόγους α) διαπράττονται ως επί το πλείστον από γηγενείς β) τα θύματα είναι στο σύνολό τους μετανάστες και γ) εάν γινόταν τόση συχνότητα και βιαιότητα σε βάρος Κυπρίων επαγγελματιών θα είχε πέσει η κυβέρνηση (εντάξει, λέμε και καμιά μαλακία για να περνάει η ώρα, τέλος πάντων θα είχαμε περισσότερες αντιδράσεις και σίγουρα μεγαλύτερη κινητοποίηση της Αστυνομίας). Αλλά ξέρουν τι κάνουν οι τσόγλανοι. Χτυπάνε βιοπαλαιστές που πολύ πιθανό δεν θα βρουν ποτέ το δίκιο τους (αν μπουν καν στον κόπο να καταγγείλουν την επίθεση) ενώ ταυτόχρονα έχουν πείσει τον εαυτό τους (και μεγάλη μερίδα της κοινής γνώμης) ότι επιτελούν κοινωφελές έργο. “Να μην ερχόταν εδώ, να μην τους λήστευαν” η λογική του ττόπουζου που επίσης αναρωτιέται τι φορούσε το θύμα βιασμού. Την περασμένη εβδομάδα εκατοντάδες ντελιβεράδες βγήκαν στους δρόμους ζητώντας άμεση λήψη μέτρων από τις αρμόδιες Αρχές ενώ η Wolt με ανακοίνωσή της αποκάλυψε πως ήδη από πέρσι τον Ιούνιο “είχε απευθυνθεί στις αρμόδιες Αρχές, με σχετική επιστολή, εκφράζοντας την ανησυχία της για τη φύση και τη συχνότητα των επιθέσεων που δέχονται οι διανομείς, οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν ρατσιστικό υπόβαθρο”.

Αυτή είναι η μία πλευρά. Η άλλη, αλληλένδετη αλλά σχιζοφρενικά αντικρουόμενη είναι τα πολλαπλά οφέλη για την κυπριακή οικονομία (και κατ’ επέκταση την κοινωνία) από την εισροή μεταναστών στο νησί. Σύμφωνα με ένα αρκετά διαφωτιστικό ρεπορτάζ του “Πολίτη” που αξιοποιεί στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για την αγορά εργασίας και του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων για τους ασφαλισμένους, οι μετανάστες αυξάνουν τη ζήτηση για αγαθά και υπηρεσίες, ενισχύοντας έτσι την οικονομική δραστηριότητα οδηγώντας σε μεγαλύτερες επενδύσεις και ανάπτυξη σε τομείς όπως η στέγαση, η εκπαίδευση και η υγειονομική περίθαλψη. Παράλληλα οι ξένοι καλύπτουν θέσεις εργασίας σε τομείς όπως η γεωργία, η οικοδομική βιομηχανία, ο τουρισμός και οι υπηρεσίες που οι περισσότεροι Κυπραίοι δεν θα πλησίαζαν ούτε με στολή αμιάντου. (…)

Βέβαια όταν παραθέτεις αυτά τα στοιχεία ακούς ως “αντίλογο” κωλοτούμπες τύπου “εννοούμε τους εγκληματίες και τους λάθρο” όμως πρόκειται για καθαρόαιμες παπαριές ενδεικτικές του IQ ραδικιού που χαρακτηρίζει τα απανταχού ρατσιστόμουτρα. Εκτός κι αν σοβαρά θέλουν να πιστέψουμε πως έχουν τσεκάρει τα χαρτιά και τη διαγωγή ΚΑΘΕ ξένου που θέλουν να πετάξουν στη θάλασσα. Ο Κυπραίος θέλει να είναι και παπάς και τατάς. Και να έχει στη δούλεψή του σκλάβους χωρίς ωράριο που θα πληρώνει ψίχουλα και θα τους νοικιάζει τρώγλες για μεζονέτες ΚΑΙ θα μοιράζει ψόφους εναντίον τους στα σόσιαλ, συνήθως με Παναγίτσες και ελληνικές σημαίες στη φωτο προφίλ.

Βγάζει νόημα; Η “υποκρισία” θα μπορούσε να δικαιολογήσει αυτού του είδους τη συμπεριφορά αλλά ακόμα κι αυτή είναι πολύ sophisticated έννοια για το είδος τους.

Ολόκληρο το άρθρο στο themaonline

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

Μουσική, χορός, Μαζορέτες, δωρεάν κρασί και ξυλοπόδαροι σήμερα στο κέντρο της Λάρνακας!

Τραγούδι με τις μοναδικές φωνές της Γεωργίας Καϊμακλιώτη και του Γιώργου Μιχαηλίδη. Δωρεάν κρασί και Ζιβανία.Κάθοδος Ξυλοπόδαρων με μαγευτικό show φωτιάς.Μαζορέτες της Αιμιλίας Σαλούτα.Τυμπανιστές Λάρνακας.Σχολή

Η Ιουλία Καλλιμάνη έρχεται στη Κύπρο, ποια είναι αυτή η Ελληνίδα τραγουδίστρια φαινόμενο, με την ξεχωριστή λαϊκή χροιά;

Οι εμφανίσεις της έχουν γίνει ο βασικός λόγος που πολλοί λάτρεις της νυχτερινής ζωής αποφασίζουν ξανά και ξανά να επισκέπτονται τα νυχτερινά κέντρα που εμφανιζεται.

error: Content is protected !!