Δεκαέξι χρόνια χωρίς το αναντικατάστατο κορίτσι…χωρίς τη Μαλβίνα Κάραλη!
Σαν σήμερα, 7 Ιουνίου (το 2002) “έφυγε” η Μαλβίνα Κάραλη αφήνοντας ένα μεγάλο κενό στην δημοσιογραφία, στην τηλεόραση, στη κοινωνία. Με το θάνατο της διέψευσε την ατάκα “ουδείς αναντικατάστατος” και απέδειξε περίτρανα πόσο αναντικατάστατη ήταν (και παραμένει).
————————————-
“Όπως σε έργο του Αλμοδοβάρ, ή Στέλλα, ή Κάρμεν, ή Μαίριλυν της οδού Πατησίων, ή Μαντόνα στην Τσιμισκή. Ένα κορίτσι με πράσινα μάτια, δέρμα ρυζιού. Τα παιδιά του Πειραιά.”
“‘Έλαμπε. ΟΙ βλεφαρίδες της είχαν κάτι από το πέταγμα μιας πεταλούδας, ενός αγγέλου σε βιτρίνα ζαχαροπλαστείου παραμονές Χριστουγέννων. Η φωνή της, όταν άρχισε το γύρισμα μακρόσυρτη, ηθοποιού που παίζει το ρόλο του τέλεια, ιερέα που εκμαιεύει τα δύσκολα – χαριτωμένα και αυστηρά. Ερωτική σαν την Μαίριλυν στην Πατησίων, στο λιμάνι του Πειραιά. Ζητούσε να μάθει για σένα και δεν είχε αναστολές. Σαν να σε είχε καλέσει σε ένα χορό όπου ήταν ο καβαλιέρος και συ η ντάμα. Εκεί που ηρεμούσε, ρωτώντας, ξαφνικά ανήρχετο κάνοντας γκέλ με την πρόκληση, το χάος. Ένα παιχνίδι ήταν όλο το γύρισμα. Αυτή, σαν την Βασίλισσα στα παραμύθια, ήταν μέσα από τον καθρέφτη μια φωνή, μια ύπαρξη που την έπεφτε στα αντικείμενα, στα πρόσωπα που την περιέβαλαν, κάνοντας τα λίμπα”.
-Γιώργος Χρονάς
(από το Βιβλίο “Μαλβίνα Κάραλη”, Οδός Πάνος)
————————————-
Το Skala Times θυμάται μερικές κουβέντες της:
“Εγώ γλίτωσα και δεν είμαι πλέον σαν κι εσάς. Και χόρτασα. Και λεφτά. Και οικογένεια κι αγάπη. Κυρίως αγάπη. Εγώ, που μέχρι πέρυσι, αν με άγγιζες ακόμα και εξ αποστάσεως, ούρλιαζα “πίσω μου σ έχω σατανά”. Εγώ χόρτασα. Ένα χειμώνα αγάπη. Μια άνοιξη ελπίδα. Κι ένα καλοκαίρι προοπτική. Ολόκληρο προοπτικές. Εγώ, η ξεγραμμένη. Χρειάστηκε να ξεγραφτώ για να μπορέσω και να συμμορφωθώ και να αγαπήσω και να αγγίξω και να ανταποδώσω και τα πάντα”
“Ο ταλαντούχος άνθρωπος, ότι κι αν κάνει, το κάνει εμπνευσμένα. Και η Κόλαση να σε περιμένει μαζί του, θα είναι μια παραδεισένια Κόλαση. Ενώ από τον ατάλαντο άνθρωπο να μην περιμένεις τίποτα καλό. Και ο Παράδεισός του ανούσιος”
“Kάθε θηλυκό πλάσμα έχει τη μοιραία σφραγίδα της μάνας του. Και καμιά δεν γλιτώνει τον κανόνα”
“Στον έρωτα όταν έχεις σταθερές βάσεις, καλή ανατροφή, σωστές χαρακτηρολογικές δομές την χάνεις την αξιοπρέπειά σου απέναντι στον άλλον… διαφορετικά είσαι βλάκας”
“Άνδρας που δεν είναι τώρα, δεν ήταν ποτέ”
“Μόνο αυτούς που με τρόμαζαν αγάπησα. Ίσχυε για μένα το αρχαιοελληνικό ”είναι τρομερό να πέσεις στα χέρια ζωντανού Θεού”. Aπό την άλλη μεριά, ήταν και οι μόνοι που με ενδιέφεραν” ————————————-
ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΜΑΛΒΙΝΑ (Aπό το wikipedia)
Η Μαλβίνα Κάραλη (πραγματικό όνομα Μαρία-Ελένη Σακκά, 3 Φεβρουαρίου 1952 – 7 Ιουνίου 2002) ήταν Ελληνίδα συγγραφέας, σεναριογράφος, δημοσιογράφος και παρουσιάστρια στην τηλεόραση. Γεννήθηκε στην Χαλκίδα και καταγόταν από τα Ψαρά και τη Θράκη.
Απόφοιτη του Αρσακείου. Σπούδασε κυβερνητική στο Παρίσι. Εργάστηκε επί χρόνια ως δημοσιογράφος σε εφημερίδες όπως η Απογευματινή και η Ελευθεροτυπία και ως αρθρογράφος στα περιοδικά Φαντάζιο, Επίκαιρα, Γυναίκα, Κλίκ, 01, με στήλες που άφησαν εποχή όπως το Επ’ αυτοφόρω (Γυναίκα) και “Σαββατογεννημένη” (στο περιοδικό Symbol της εφημερίδας Επενδυτής, άρθρα που κυκλοφόρησαν μετά το θάνατό της στην ομώνυμη συλλογή).
Η τηλεοπτική της καριέρα ξεκίνησε στην ΕΡΤ και συνέχισε στους τηλεοπτικούς σταθμούς Seven, ANT1, ΣΚΑΪ, Mega Channel, Star Channel κ.α.
Οι πιο δημοφιλείς εκπομπές της ήταν το Mea Culpa (Seven X), Malvina Live (ΣΚΑΪ), Μalvina Hostess (Mega Channel), Malvina Rixten (Star Channel). Ο χαρακτήρας αυτών των τηλεοπτικών σόου, που συνήθως προβάλλονταν πριν ή μετά το κεντρικό δελτίο ειδήσεων, ήταν επιθεωρησιακός. Η κριτική και η διακωμώδηση της πολιτικής και των προσώπων της, τελικά τη μετέτρεψαν σε χρυσό αουτσάιντερ των τηλεοπτικών καναλιών: όλοι αγαπούσαν τις τηλεθεάσεις της, αλλά κανείς δεν είχε την (πολιτική) πολυτέλεια να την φιλοξενήσει στις συχνότητές του.
Παράλληλα, ως σεναριογράφος, τιμήθηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» (1989) του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» (1992) της Τώνιας Μαρκετάκη. Συνυπέγραψε επίσης τα σενάρια στις ταινίες «Αρχάγγελος του Πάθους» (1987) του Νίκου Βεργίτση και «Ζωή Χαρισάμενη» (1993) του Πατρίς Βιβάνκος.
Έγραψε τα βιβλία «Αθώος σαν αγαπημένος» (εκδ. Καστανιώτη), «Τα κορίτσια της Σαβάνα» (εκδ. Νεφέλη), «Πιο πολύ, πιο πολλοί» (εκδ. Αστάρτη), τη συλλογή δημοσιευμάτων «Ο έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» από την περίοδο 1989-1996 (εκδ. Κάκτος) και σειρά πέντε βιβλίων μαγειρικής υπό τον γενικό τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας-Μαλβινέζικα» (εκδ. Αστάρτη). Επίσης, έγραψε την μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη («Γλυκό κορίτσι»).
Έκανε τρεις γάμους και απέκτησε τρία παιδιά. Ο δεύτερος γάμος της ήταν με τον σκηνογράφο Γιώργο Πάτσα και ο τελευταίος με τον συγγραφέα Διονύση Χαριτόπουλο.
Πέθανε στην Αθήνα τον Ιούνιο του 2002 ύστερα από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο. Κηδεύτηκε στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών.
Η Κύπρος, θα μπορούσε να πει κάποιος χαριτολογώντας, γίνεται η 51η πολιτεία των ΗΠΑ χάρις στις προσπάθειες του ΠτΔ, Νίκου Χριστοδουλίδη, προσπάθειες που ξεκίνησαν όταν
Δήλωση Χρύση Παντελίδη Στη σημερινή συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου συζητήσαμε το θέμα τηςανάκλησης ελαττωματικών προϊόντων, όταν αυτά διαπιστώνεται να κυκλοφορούν στην αγορά και ειδικότερα
Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση του Δημάρχου Λάρνακας με εκπροσώπους της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Δημοτικός Γραμματέας κ. Ανδρέας Λουκά, ο
Με ανάρτηση του στα ΜΚΔ ο Βουλευτής Λάρνακας Ανδρέας Πασιουρτίδης ενημέρωσε πως έχει αποστείλει επιστολή στην ΑΗΚ ζητώντας ενημέρωση για τη διαδικασία αναβάθμισης του ηλεκτρικού