Κυριακὴ Βαΐων Ἑσπέρας (Η Ακολουθία του Νυμφίου)….Ιδού ο Νυμφίος Έρχεται….
Κυριακή των Βαΐων
Μετά την ανάσταση του Λαζάρου, ο Χριστός απομακρύνθηκε πάλι στον Ιορδάνη ποταμό, για να μην τον συλλάβουν οι Αρχιερείς πού σχεδίαζαν το θάνατο του. Έξι ημέρες πριν από το Εβραϊκό Πάσχα, επέστρεψε στη Βηθανία, όπου στο γεύμα που προσέφερε η οικογένεια του Λαζάρου, η αδελφή του Μαρία άλειψε τα πόδια του Ιησού με μύρο και την επομένη (Κυριακή των Βαΐων) εισήλθε στα Ιεροσόλυμα καθήμενος «επί πώλου όνου». Τότε ο λαός έστρωνε στη γη βάϊα (όπως κάνουν στους θριαμβευτές), επειδή Τον θεωρούσαν επίγειο βασιλέα (που θα τους ελευθέρωνε από το Ρωμαϊκό ζυγό) και Τον υποδέχθηκαν με την κραυγή: «Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, ο Βασιλεύς του Ισραήλ». Από την υποδοχή αυτή σείστηκε και χάρηκε η Σιών, ενώ σήμερα χαίρεται και εορτάζει η νέα Σιών, ο νέος Ισραήλ δηλαδή όλοι εμείς, γιατί έρχεται ο Κύριος νικητής του θανάτου προδηλώνοντας τη δική Του και τη δική μας ανάσταση. Στους Ιερούς Ναούς μοιράζονται στο λαό βάϊα, δάφνες ή κλαδιά ελαίων. Τα βάϊα, δηλ. τα απαλά κλαδιά των φοινίκων, εσήμαιναν τη νίκη του Χριστού κατά του διαβόλου και του θανάτου. Το «Ωσαννά» ερμηνεύεται «σώσε με, παρακαλώ» και το πουλάρι της όνου, ζώο αδάμαστο και ακάθαρτο, κατά το Μωσαϊκό Νόμο, με το κάθισμα του Χριστού σ´ αυτό, σήμαινε την πρώην ακαθαρσία και αγριότητα των εθνών και την υποταγή τους μετά από αυτά στον Ευαγγελικό Νόμο.
ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ
(Κυριακή Βαΐων Εσπέρας)
Την ημέρα αυτή επιτελούμε ανάμνηση δύο γεγονότων. Πρώτον, του ενάρετου Ιωσήφ (υιού του Ιακώβ και δισέγγονου του Αβραάμ), ο όποιος είναι τύπος του Χριστού. Και οι δύο φθονήθηκαν, πωλήθηκαν, καταβιβάστηκαν σε λάκκο – τάφο, βασανίστηκαν, δοξάσθηκαν (ως πρωθυπουργός του Φαραώ – ως Αναστάς Κύριος) και έθρεψαν το λαό (με το φυλαγμένο σιτάρι – με τον Άρτο της ζωής, το Πανάγιο Σώμα Του). Δεύτερον, της άκαρπου συκής, την οποία καταράστηκε ο Κύριος, για να δείξει το τέλος της άκαρπης εβραϊκής Συναγωγής, αλλά και τη μοίρα όλων αυτών πού δεν παρουσιάζουν πνευματικούς καρπούς. Η υμνολογία της ημέρας μας προτρέπει σε αγώνες για απόκτηση αρετών. Επειδή το πρώτο τροπάριο που ψάλλεται την ημέρα αυτή και επαναλαμβάνεται τις δυο επόμενες ημέρες είναι το κατανυκτικότατο: «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός…», εμπνευσμένο από την παραβολή των δέκα Παρθένων, γι´ αυτό οι Ακολουθίες της Μεγάλης Δευτέρας, Τρίτης και Τετάρτης λέγονται «Ακολουθίες του Νυμφίου».
Πάτερ Κυριάκος: “Μακρία από το φόβο και να προσεύχεστε”
Από την εκκλησία του Τιμίου Προδρόμου στη Λάρνακα ο πάτερ Κυριάκος έστειλε το μήνυμα πως η εκκλησία θα παραμείνει ανοικτή για τους πιστύς, πως ανάμεσα στο λόγο του Ευαγγελίου και το λόγο της πολιτείας δεν πρέπει να έχουμε δίλημμα ποιο λόγο θα ακολουθήσουμε, τόνισε επίσης πως οι Χριστιανοί πρέπει να προσεύχονται και να μην αφήσουν τον φόβο να τους καταβάλει. Μακρία από το φόβο, είπε ο πάτερ Κυριάκος.
Το SkalaTimes θα καλύψει LIVE :
Την ακολουθία του Νυμφίου Μεγάλη Δευτέρα (ξεκινά στις 6.30 μ.μ), Μεγάλη Τρίτη (ξεκινά στις 6.30 μ.μ), Μεγάλη Τετάρτη ((ξεκινά στις 6.00 μ.μ).
Tην ακολουθία των Αγίων Παθών την Μεγάλη Πέμπτη (ξεκινά στις 5.30 μ.μ)
Tην Ακολουθία του του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή (ξεκινά στις 5.30 μ.μ)
Την Θεία Λειτουργία (Α’Ανάσταση) το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου (ξεκινά στις 7.30 π.μ)
Την Ακολουθία του Καλού Λόγου το Μεγάλο Σάββατο (ξεκινά στις 11.00 μ.μ)